SLIDER

על מדף הספרים שלי: על "הקבר בהרים", "הנעלמים" ועל רומן הביכורים "בוערים".

על מדף הספרים שלי הפעם: שני מותחנים מוצלחים ומומלצים במיוחד וגם רומן מסקרן מעת סופר חדש שכדאי לכן להכיר!


כשפרסמתי באינסטגרם שאני קוראת את "הנעלמים" של הרלן קובן, קיבלתי הרבה תגובות בסגנון של "בוקר טוב אליהו". להגנתי יש לי לומר רק שוותק הקריאה שלי הוא לא ארוך במיוחד ומדובר בכמה שנים בודדות, כך שמבחינתי אני עדיין מגלה את עולם הספרות ובוחרת באופן די שרירותי ואינטואיטיבי את הספר הבא שלי. כך בעצם יצא שאת אחד מגדולי סופרי המתח, הרלן קובן, הכרתי במקרה, אחרי שמצאתי את הספר שלו שנקנה מזמן, נזנח על המדף וחיכה שם לשעתו.
מותחן מומלץ ביקורת ספר
אחרי שקלטתי שמדובר בפנינה אמיתית ואחד הספרים הטובים שלו, עשיתי כהרגלי קצת שיעורי בית ברשת. הרלן קובן, אחד מסופרי המתח המצליחים בעולם וגם היחיד בהיסטוריה של המוציאים לאור בארה"ב שזכה שלושת הפרסים היוקרתיים בתחום ספרות המתח. נכון להיום הוא כתב 32 ספרים שרובם הפכו לרבי מכר, כאשר 28 מהם תורגמו לעברית וניתן להשיג את רובם ברשתות הספרים. "הנעלמים" נחשב לסוג של קלאסיקה של קובן (יצא ב-2004 בתרגום לעברית) ויש סיכוי סביר שרובכן כבר מכירות אותו מזמן, מצד שני כל כך אהבתי את הספר הזה שאני עדיין ממשיכה להתלהב ממנו, כאילו מדובר בספר חדש שיצא לא מזמן.

אז קודם כל, קריאה חובה למי שאוהב ספרי מתח כמו שאני אוהבת אותם. בנוסף, בגלל שהוא סוחף ממש מהעמודים הראשונים ולא משחרר עד העמוד האחרון, הספר הזה בפרט יכול מאוד להתאים לאלו שרוצים להתחיל לקרוא ומחפשים ספר טוב ומעניין שיעשה להם חשק לעוד. לסיכום העניין, אפשר להגיד שבתקופה האחרונה הפכתי לסוג של יחצנית של קובן ואני לא מפסיקה להמליץ על הספר הזה.
וכעת לעלילה! יש כאן אח אחד, שהוא מהטובים, שאמו נפטרה ממחלה אבל הספיקה לגלות לו סוד בקשר לאחיו הגדול שנעלם וכולם בטוחים שהוא מת. לשני האחים יש קשר לטרגדיה ומוות שהתרחשו בעבר וגם לאיש אחד מלחיץ במיוחד שמופיע כמו רוח רפאים מהעבר ומפזר אימה בכל מה שהוא נוגע בו (והוא לא נוגע בעדינות). כמו שאמרתי, כבר מהעמודים הראשונים נכנסים ישר לעניינים וקשה להפסיק לקרוא. בלתי אפשרי גם לנסות ולנחש מה יהיה המשך הסיפור כי קובן מגלה את כל הפרטים והסודות לאט ובסדר מופתי עם תפניות חדות בעלילה שגורמות להחסיר פעימה. מעבר לכך לא מגלה עוד פרטים כדי לא לקלקל, הקריאה חובה, תקנו את הספר ותהנו מכל רגע! הספר הבא שלי הוא "אל תעזוב" ואני מקווה שיהיה מוצלח לפחות כמו הנוכחי.

התסריטאי והיוצר הנס רוזנפלדט (סדרת מופת משטרתית "הגשר") ומפיק הטלוויזיה מיכאל יורת חברו יחד כדי ליצור, אבל לא סדרה ולא סרט, אלא שלושה ספרי מתח שכבר הספיקו לזכות לשבחים והפכו לרבי מכר.
הקבר בהרים מותחן מומלץ
"הקבר בהרים" הוא הספר השלישי בסדרה שבדיעבד גם כולל רמיזות ואיזכור לאירועים משני הספרים הראשונים, אותם עדיין לא קראתי (בטוחה שכבר הבנתן שאני לא הכי עיקבית בבחירות שלי :). תחילת הקריאה הייתה די מאתגרת, כי השמות של הדמויות הם לא הכי קליטים, בכל זאת מדובר בתרגום משוודית, וגם הקפיצה עמוק לתוך העלילה היא די מיידית. לקח לי זמן לקלוט את העניינים ולהבין את הסדר האירועים שמופיעים כמו פלאש באקים קצרים כדי לתת לנו רקע.

הסיפור המרכזי והתעלומה שצריכים לפתור הוא קבר האחים עם שש גופות שמתגלה לגמרי במקרה בתוך מסלול הליכה שבהרים. לחקירה מגוייסים מיטב משוטרי הריקסמורד, יחידת חקירות הרצח הלאומית של שטוקהולם, ביניהם סבסטיאן ברגמן, פסיכולוג משטרתי וגיבור של שני הספרים הראשונים מהסדרה. המבנה של הספר די מזכיר תסריט של סרט או סדרה והפרקים הם קצרים, כאשר כל אחד מתאר או את התרחשויות ההווה או את הרקע של כל אחת מהדמויות כולל אירועים משני הספרים הקודמים, שהם חלק בלתי נפרד מהעלילה.
מה שהופך את "הקבר בהרים" למותחן מוצלח הוא עובדה שהוא מעורר סקרנות לדעת עוד ועוד, מבלי יכולת לנחש מה באמת קרה, וגם העלילה המפותלת שמערבת לא מעט דמויות וסיפורים שלאט לאט מתחברים כמעין פזל של אלפי חתיכות והסופרים המיומנים מגלים את התמונה הכוללת בצורה מסודרת והגיונית. למרות שבסוף הסיפור מגלים את כל האמת מאחורי הרצח המזעזע, אבל התרחשויות הפרק האחרון שקשורות דווקא ישירות לסבסטיאן ברגמן, מרמזות שההמשך יבוא ונראה גם סספר רביעי בסדרה. עד אז אני מקווה להשלים את הקריאה של השניים הראשונים ("האיש שצפה בנשים" ו-"סודות אפלים"). ספר מומלץ בחום לכל חובבי המתח!

"בוערים" הוא ספרו הראשון של גל חרמון, אותו הכרתי ברשת וכידוע יש לי חיבה גדולה לסופרים צעירים ופחות מוכרים כי לרוב הם מתגלים כמוצלחים ומעניינים, כך שכיף לחלוק את החוויה הזאת כאן.
גל חרמון בוערים חוות דעת
לקחתי פסק זמן מספרי המתח האהובים וצללתי לתוך סיפור ישראלי שמתרחש בגליל. ברקע כאן מתואר דו-קיום שברירי של תושבי כפר ערבי וישוב יהודי, אבל הוא לא עיקר. מי שמספרת את הסיפור, שמתחיל בשריפה שנסיבותיה אינן ברורות היא ילדה בשם איילה, בתו של הגיבור הראשי. זה מרגיש כמו סוג של יומן, גם לפי תיאור של האירועים וגם בשפה שלה, שמתארת את תולדות המשפחה שלה שהחלו ממש מלידתה כאשר מתוך סערת רגשות והתרגשות גדולה, מי שהפך לימים לאביה, חתם על טופס הכרה באבהות בבית החולים.
יש משהו נוסטלגי בכתיבה של גל, שמצליח לעורר הזדהות רבה עם הדמויות שלו וזה גם די קל כי מדובר סיפור הכי ישראלי שיש: אבא יוני שמתמודד עם פוסט טראומה מימי המלחמה, היחסים הטעונים עם הכפר הערבי השכן, העזרה וההתאחדות של האנשים בעת צרה וכמובן סיפורי אהבה מכל הסוגים. לא תמצאו כאן סצנות אירוטיות או קלישאות אחרות, אלא כתיבה אינטליגנטית, שנונה וקלילה. סיימתי את הספר תוך יומיים, כי היה לי זמן פנוי והקריאה זרמה לי ללא מאמץ. ממליצה בחום למי שמחפשת רומן מעניין וקצת שונה שכתוב נהדר. אפשר להשיג את הספר אונליין כאן.

אשמח גם לשמוע מכן המלצות על ספרים טובים שקראתן לאחרונה!

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

© Stars of Alex • Theme by Maira G.