SLIDER

אומנות בבקבוק עם Lalique Soleil Vibrant

 Here comes the Sun, doo-doo-doo-doo"
 Here comes the Sun and I say
"It's all right
(The Beatles)
דיוטי פרי מתנה לאישה
כמו קרני שמש חמים שמלטפים את העור, כמו הטבע בשיא פריחתו, כמו אוויר נעים מהים: "Soleil Vibrant" של Lalique הוא תמצית של קיץ בבקבוק יוקרתי. 

פוסט ממומן בשיתוף דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון
הרבה לפני העידן של בשמי נישה, הרבה לפני העידן של שפע מותגי יוקרה, הסיפור שלנו מתחיל בסוף המאה ה-19. בעת שהבשמים נחשבו למוצר אקסקלוסיבי וסמל של סטטוס חברתי, המפגש ההיסטורי בין אומן הזכוכית לבין בשם מצליח הוליד שיתוף פעולה אשר הפך בקבוק זכוכית ליצירת אומנות. כבר בימים ההם היה ברור, ש"הקנקן" לא פחות חשוב ממה שיש בתוכו והמרכיב הוויזואלי והאומנותי הוא בלתי נפרד מאותו הקסם של ריח הבושם. 

בקבוקי הבושם של רנה לליק (מתוך הספר "The Book of Perfume" מאת Elisabeth Barille, Catherine Laroze)
אומנות בבקבוק
Rene Lalique התחיל את דרכו המקצועית בתור מעצב תכשיטים ווירטואוזי ומוכשר, אשר שילב ביצירותיו טכניקות שונות של עבודה עם זכוכית ואמייל לצד יהלומים, אבני חן ופנינים בסגנון Art Nouveau. בשנת 1905 נפתחה החנות הראשונה של לליק בפריז, בה הוצגו לא רק התכשיטים המרהיבים, אלא גם עבודות זכוכית שונות וביניהן בקבוקי בשמים. באותם הזמנים הבשמים נמכרו בבקבוקים פשוטים ונשות החברה הגבוהה אשר רצו לקשט את שידת האיפור שלהן בבקבוק מהודר היו צריכות לרכוש אותו בנפרד. Francois Coty, אשר בימים ההם היה בשם מצליח (ובימינו Coty הוא קונצרן ענק בתחום הבישום), זיהה את הכישרון והפוטנציאל הטמון בשיתוף הפעולה עם אמן הזכוכית וכך נוצר הקונספט החדש והמהפכני של יצור המוני של  בקבוקי בושם ייחודיים עבור "בשמי קוטי" שהפכו יותר נגישים לקהל הרחב וגם מרהיבים ביופים, בניצוחו של רנה לליק. 

כמו שאומרים, השאר היסטוריה. אחרי ההצלחה של "בשמי קוטי", רנה לליק הקדיש את הקריירה שלו ליצור בקבוקי זכוכית קריסטל עבור מותגי בישום נחשקים, ביניהם גרלן, מולינארד, נינה ריצ'י ועוד, והפך מתכשיטן לאחד מיצרני ומעצבי זכוכית המפורסמים בעולם. עד היום, שנים רבות אחרי מותו, המפעל היחיד בעולם של לליק נמצא בעיירת
Wingen-sur-Moder בצרפת, יחד עם "מוזיאון לליק" שמאפשר למבקרים להתפעל מאוסף מרהיב של יותר מ-650 מעבודותיו של רנה לליק וממשיכי דרכו.   

בשמי Lalique אז והיום
אחרי מותו של רנה לליק, החברה המשיכה לפעול בניהולו של מארק לליק והחלה ליצור כלי בדולח (קריסטל) ולאחר מכן בניהולה של מרי-קלוד לליק שהחזירה את "לליק" למקורותיו בתחום עיצוב התכשיטים והיא זאת שגם הגתה את הרעיון של בשמי "לליק". הבושם הראשון "Lalique de Lalique" הושק ב-1992 בבקבוק בעיצוב המזוהה עם המותג. היום, כעבור 30 שנה, בפורטפוליו המפואר של "לליק" ישנם 96 בשמים שנוצרו בשיתוף פעולה עם גדולי הפרפומרים כמו דומיניק רופיון, סופיה גרוסמן, ז'אן קלוד אלנה ועוד רבים אחרים. מה שמייחד את המותג הוא האופי הסולידי, ששואב את השראתו מתחום התכשיטים וכלי הבדולח ומהמסורת המפוארת של המותג. הניחוחות הם קלאסיקה על זמנית ורבים מהם מיוצרים במשך שנים רבות עבור קהל הלקוחות הנאמן ובין הבסט-סלרים אפשר למצוא את "לליק דה לליק", "Encre Noire" לגבר, "Amethyst", "Soleil" ועוד. גם הבקבוקים של "לליק" בפני עצמם כבר הפכו לפריט אספנות מוערך.
Lalique Soleil Vibrant בושם
"שמש בבקבוק"
הבושם "Soleil" הושק לראשונה ב-2019 בבקבוק מרהיב מזכוכית צלולה בגוון זהוב, המדמה בצורתו את קרני השמש. הניחוח הוא פרחוני-פירותי "גורמאנדי" מתוק, המשלב תווים "טעימים" של דבש, חלב, מעט תבלינים שמעניקים כאן תחושה של חמימות, מיץ קלמנטינות רענן ויסמין במלוא התפארת. 

הגרסה החדשה שהושקה השנה (2022) היא "Soleil Vibrant":
"הניחוח החדש חוגג את הנשים החזקות של היום, נשים זוהרות ומוכשרות כמו מארי-קלוד לליק, אומנית יצירתית, נכדתו של האומן רנה לליק, אשר הוקסמה כמוהו מהטבע ומהחיות שבטבע והביעה זאת ביצירותיה." 
בושם חדש לליק לאישה
בין שתי הגרסאות מפרידים אמנם 3 שנים בלבד, אך לגמרי מורגש ש-"Soleil Vibrant" מגיע עם אופי יותר "אינטימי" ושקט יותר מקודמו, ברוח התקופה ובהשפעת השנתיים של מגיפה עולמית, שהסיטה את תשומת הלב מהצורך בלהרשים את האחרים לצורך בלרצות את עצמך וגם להתבשם בעיקר להנאה עצמית. הניחוח מעביר בצורה כמעט מוחשית את תחושת החמימות של קרני שמש על העור, מבלי להיות דומיננטי הוא עוטף את הגוף במתיקות מעודנת. 
Lalique Soleil Vibrant
הניחוח נוצר על טהרת היסמין ופריחת התפוז, עם מתיקות פרחונית כמעט ריאליסטית, העטופה בשכבות של וניל ותווים עציים שאחראים לתחושת החום העדינה, ומיץ פירות רענן של קלמנטינות וברגמוט שמורגש בתור שובל וורסטילי. הבושם לא מתנגן בווליום גבוה ולמרות שילוב התווים שנשמע עוצמתי, יש בו סוג של שקט לא מתבלט והתחושה דומה לזאת של קרם שיזוף על עור שזוף וחם. 

"אומנות בבקבוק"
מדהים אותי כל פעם מחדש, כמה דברים מגלים אם רק מתבוננים בבקבוק בושם קצת יותר מקרוב ומתייחסים אליו בתור יצירה שמשלבת מספר רב של תחומים שונים, אשר באים לידי ביטוי יחד כחוויה רב חושית של אסתטיקה, מגע, היסטוריה, אומנות, מיתוג וקונספט, עולם הריח, הבישום וכמובן המעוף של הדמיון. 
  • עבודת הזכוכית כאן היא יצירה בפני עצמה, עם השקעה מדוקדקת בכל הפרטים הקטנים והמון ציטוטים מתוך ההיסטוריה המפוארת בת ה-130 שנה של Lalique
  • מרכיבי הבושם נבחרו בקפידה, כחלק מאג'נדת המותג למעבר ליצור בר קיימה, הכולל בין היתר שימוש ברכיבים סינתטיים חדשניים ידידותיים לסביבה ותמציות טבעיות המופקות מפרחים ממוחזרים. 
  • את צוואר הבקבוק מעטרת שרשרת בציפוי זהב עם מדליון חרוט עם שם הבושם, על רקע של הדפס מנומר. זהו עוד ציטוט מהיסטוריית המותג, הפעם מתחום התכשיטים וההשראה הרבה מעולם הטבע ששאבו רנה לליק וגם נכדתו מרי-קלוד בעיצוביהם. ניתן לענוד את השרשרת על הצוואר או בתור צמיד.
"Soleil Vibrant" של Lalique הוא בושם קייצי וורסטילי, ניחוח חמים חסר דאגות, אחד שקשה שלא לאוהב אותו. הוא יכול להיות מתנה נהדרת לנשים אהובות, במיוחד עבור אלו שאוהבות ניחוחות פרחוניים מתוקים. 

ניתן להשיג בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון
המחיר: 103$ ל-100 מ"ל

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

© Stars of Alex • Theme by Maira G.