SLIDER

האפליקציות המומלצות לעריכת תמונות אינסטגרם

אפליקציה עריכת תמונות
הפוסט הזה מוקדש לכל חובבי האינסטוש, גם עבור אלו שנמצאים באפליקציה לפאן בלבד ועבור אלו שמתחזקים פרופיל עסקי. הכנתי עבורכם המלצה על שלוש אפליקציות נהדרות שאני נעזרת בהן להכנת גרפיקה והוספת טקסטים מעוצבים לפוסטים ולסטוריז שלי באינסטגרם ולא רק.


InShot
אפליקציה מומלצת לעריכת תמונות
האפליקציה הנוחה ביותר ליצירת דפי סטוריז מעוצבים שנפרסים בצורה מדוייקת לגובה של המסך. הרבה פעמים יש לנו תמונות יפות שנרצה לשתף בסטוריז אבל הפורמט של התמונה לא מתאים ובסטורי זה יראה חתוך ומתוח כדי להתאים לגודל המסך. כל תמונה ששונה מיחס הגבולות של 16:9 תקבל מתיחת פנים שלרוב לא תעשה חסד עם התמונה, תחתוך את הפרטים החשובים או במקרה של טקסט תהרוס אותו לגמרי. כאן באה לעזרתינו אפליקציית Inshot שמאפשרת לשמור על הפרופורציות הנכונות של התמונה המקורית ולמלא את החלל הנותר ברקע מטושטש או בצבע כלשהו לבחירתכם.
עריכת תמונות אינסטגרם סטוריז
בדוגמא שהכנתי השתמשתי בתמונה שצולמה ביחס גבולות של 4:3. כדי להתאים אותה לגודל המסך, פתחתי אותה מתוך האפליקציה והשתמשתי בפונקציית ה-"Fit" (מי שמשתמש בה בעברית, הכפתור הזה נקרא "בכושר", שזה כשל תרגום משעשע אבל נסלח להם). בתפריט שמתחת לתמונה ניתן לבחור את היחס הרצוי וברגע שנבחר את 16:9 התמונה המקורית תופיע על רקע מטושטש וניתן למקם אותה בכל צורה שרוצים, לסובב, להקטין, להגדיל, להזיז מעלה ומטה וכו'. במידה ורוצים להשתמש ברקע לבן או רקע של צבע אחיד אחד, ניתן לבחור בפונקציית ה-"Background"/רקע.
עוד אפשרות היא לבחור בקולאג' תמונות מתוך מגוון התבניות המוכנות ולשחק עם גודל ומיקום של מספר תמונות על רקע נבחר ולפי היחס שנקבע (מריבוע ועד מאורך לגובה ביחד של 16:9).
פונקציות שימושיות נוספות כאן: עורך תמונות בסיסי (פונקציית "Adjust"/התאם) לשינויים של בהירות, ניגודיות רוויה וכו, ערכת פילטרים בסיסית (לא מתוחכמת מידי אבל טובה), עורך טקסט עם ערכת פונטים קטנה אך מדליקה ומספיקה ביותר בתור בסיס (לצערי הפונטים היפים רלוונטיים רק עבור הטקסטים באנגלית, בעברית הכל נראה די זהה) וערכת מדבקות חמודה שניתן גם להרחיב מתוך החנות של האפליקציה.
העריכה כאן לוקחת דקות ספורות ואחרי השמירה ניתן לשתף את התמונה ישירות לסטוריז ובמידת הצורך גם להשלים את העריכה שלה שם.

Phonto
אפליקציה נפלאה להוספת פונטים יפים לתמונות שלכם עם אינספור אפשרויות למשחק עם הטקסט. גם במקרה שלה הפונטים היפים והמיוחדים עובדים עבור אנגלית בלבד ובעברית הכל יראה די דומה ותצטרכו להסתפק בעריכה יפה של צבע, צל, הטיות וכו'. 
אפליקציה מומלצת לסטוריז אינסטגרם
במידה ומשתשמים בתמונה קיימת, ניתן לשתף אותה מתוך הגלריה שלנו ישירות לאפליקציה ומשם להמשיך לערוך. אופציה נוספת היא לבחור בדף ריק (בגרסה החינמית ניתן להשתמש בדף בגוון חלק בלבד בכל צבע שתרצו), רק שימו לב שהדף יפתח ביחס של ריבוע 1:1 שלא ניתן לשנות. בדוגמא שהכנתי לצורך הפוסט השתמשתי באותה התמונה שכבר ערכתי ב-InShot ובחלקה העליון השארתי מקום פנוי להוספת הטקסט. כל שורה ערכתי בנפרד ויש כאן אפשרות לשחק ולהזיז אותן תוך כדי כדי למצוא את השילוב האופטימלי ביניהן.
מעבר למבחר הענק של הפונטים שניתן לבחור כאן, ניתן לשחק עם הטקסט בעוד מספר דרכים מגוונות. כשתלחצו על לשונית ה-"Style" תמצאו בה תפריט נפתח שכולל את:
* בחירת צבע הטקסט וקביעת השקיפות שלו (Text Color)
* הוספה של צל ומשחק עם העוצמה, הכיוון והגוון שלו (Shadow)
* הוספה של הדגשת צבע מסביב לאותיות (Stroke)
* הוספה של צבע רקע ושליטה ברוחב וגובה שלו, השקיפות ואפשרות לעיגול הפינות (Background)
* שליטה ברווח לגובה כשמדובר בטקסט הכולל מספר שורות (Spacing)
* אפשרות של קימור הטקס עד כדי עיגול שלם (Curving)
אופציות עריכה נוספות כאן הן שינוי הגודל של הטקסט, הטיה והזזה על פני התמונה.
מדריך הוספת טקסט לתמונה
יש כאן אינסוף שילובים ועיצובים שניתן לעשות והאפליקציה לא מסורבלת וקלה מאוד לשימוש. שימוש לב שאין כאן עורך תמונות אלא עורך טקסט בלבד, כך שבמידה ורוצים להוסיף פילטרים ולעצב את התמונה מבלי לפגוע בטקסט עדיף לעשות זאת מראש.

Canva
אפליקציה מגניבה שמאפשרת יצירה של קאברים ותמונות נושא שמשלבות טקסטים וגרפיקה. היא נולדה מתוך פלטפורמט העיצוב הגרפי האוסטרלית והגיע לטלפונים של כולנו בתור כלי נגיש שמכיל אינספור אופציות לעריכה גרפית מדליקה שלא דורשת ידע מעמיק בתחום. 
עיצוב תמונות יפות לסטוריז
Canva תהיה שימושית עבור אלו שנוהגים להשתמש בתמונות גרפיקה שמשלבות טקסט בפיד שלהם (במיוחד כשמדובר בדפים עסקיים) או סטוריז מושקעים במיוחד. לדוגמא, ניתן ליצור רקעי אוירה לציטוטים יפים, לעצב קאבר לסדרת תמונות/אלבום, ליצור סדרה של סטוריז מעוצבים עם כיתוב או גרפיקה משתנים על רקע זהה וכו'. אז ברוכים הבאים לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. החלק הכיפי כאן שניתן להשתמש במבחר העצום של תבניות מוכנות ורק לערוך בהן את הפרטים הקטנים או ללכת על זה בגדול ולשנות כל פרט ופרט בתוך התבנית או להתחיל מדף לבן.
תמונות יפות לסטוריז
הדוגמא שיצרתי היא התמונה הראשית של הפוסט הזה, אותה יצרתי מאפס, כאשר תמונת הרקע כבר מוכרת לכם ועליה הוספתי את שלל הרכיבים הגרפיים שמוצעים בתוך העורך של האפליקציה. גם אם משתמשים בתבנית מוכנה וגם אם רוצים ליצור את הכל לבד, בתור התחלה חייבים לבחור את הפורמט של התמונה, כלומר, במידה ורוצים תמונה מאורכת לסטוריז נבחר באחת התבניות מתוך אלבום ה-"Your Story" ובמידה ונרצה תמונת ריבוע שתתאים לפוסט אינסטגרם נבחר ב-"Instagram Post" או "Square Social Media Graphic". ברגע שבחרנו את התמונה לחיצה על כל פרט בה תפתח תפריט עריכה שיאפשר או למחוק או לערוך אותו ולחיצה על מקש ה"+"בפינה התחתונה של המסך תאפשר הוספה של רכיבים גרפיים מתוך התפריט שנפתח (טקסט, תמונה, גרפיקה, תבנית)
תמונות יפות לאינסטגרםאחד היתרונות הבולטים של האפליקציה הזאת הוא האפשרות להתאמה אישית מדוייקת של כל פרט הכי קטן מתוך התמונה. ניתן למצוא כאן עורך תמונות נוח לרקע שכולל אפשרויות עריכה מגוונות וגם פילטרים בסיסיים, עורך טקסטים מעולה שגם מאפשר בחירה של טקסטים מעוצבים ומוכנים מראש ועורך גרפיקה שניתן למצוא בו בערך כל דבר שעולה על הדעת אם מקלידים את המילה הרצויה בשורת החיפוש. 
אפליקציה מומלצת אינסטגרם סטוריז
במידה ורוצים ליצור עיצוב מקורי, העבודה כאן יכולה לקחת זמן ולא מעט השקעה ומחשבה יצירתית, כך שמדובר יותר בכלי המיועד למשתמשים המתקדמים, אלו שברוב המקרים אינסטגרם (במקרה של הפוסט הזה) הוא העיסוק שלהם.

אילו אפליקציות עריכה הן האהובות עליכם במיוחד עבור התמונות לאינסטגרם ולסטוריז? אמשח לשמוע את דעתכם על הפורמט של הפוסט, כי בכל זאת מדובר במשהו קצת שונה מרוב התוכן של הבלוג כרגע, אז לא להסס להשאיר את הפידבק שלכם בתגובות!

2 תגובות

  1. תודה על הפוסט הזה!
    נהניתי לקרוא כמו תמיד ובהחלט אוריד את האפליקציות שהמלצת עליהן!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירה! יהיו עוד פוסטים כאלה, כל פעם אני מגלה אפליקציות חדשות

      מחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.