SLIDER

קניות ביוון - ביוטי שופינג בכרתים

למרות הקרבה הגאוגרפית, גיליתי את יוון רק השנה כאשר טסתי לחופשת קיץ ברודוס הנפלאה שהשאירה לי טעם של עוד והפעם יחד עם בן זוגי קפצנו לחופשה קצרה כדי לסגור את העונה באי כרתים! כמובן שכמיטב המסורת חזרתי עם כמה המלצות וגם תמונות וסיפורים על החוויות וכמובן ההמלצות על שופינג. מקווה שתמצאו את הפוסט הזה מועיל כשתתכננו את החופשה הבאה!


כרתים הוא האי הגדול ביותר של יוון והאי החמישי בגודלו בים התיכון, עם אוכלוסיה של יותר מ-600 אלף. עיר הבירה היא הרקליון והיא מרכז של אחד מארבעת המחוזות של כרתים שנושא את אותו השם. שדה התעופה הרקליון נמצא מחוץ לעיר, אבל בטווח של נסיעה קצרה מהמרכז.
כדי להחליט לאיזה חלק של האי לנסוע, חייבים להתמקד במה הוא הבילוי המועדף עליכם ביוון: רביצה לצד הבריכה או על חוף הים, ביקורים במקומות היסטוריים או שופינג. כשתדעו בערך את סדר העדיפויות שלכם, ההחלטה על האזור המועדף ובחירת המלון יהיו כבר הרבה יותר קלות. באופן עקרוני, אם אתם טיפוסים של עיר ושופינג, עיר הבירה הרקליון היא המקום שלכם. כדאי לבחור מלון שממוקם במרכז העיר או במרחק נסיעה קצרצרה משם, כך שתוכלו להינות גם מהעיר עצמה שמציעה מספר רחובות שופינג עם שפע של מותגים בינלאומיים ומקומיים, בתי קפה ומסעדות הרחוב, המרינה העתיקה וגם מחוף הים. אם אתם טיפוסים של טבע ושקט ומעדיפים לבלות את זמנכם בצפיה בנוף ים מהפנט או לבקר בכפרים המקומיים, כדאי שתבחרו באחת מעיירות החוף וכאן הבחירה תהיה לא פשוטה כי יש בכרתים לא מעט מקומות קסומים עם נוף מושלם, שכל תמונה שלהם נראית כמו ציור ואת החוויות המקומיות והאותנטיות וגם הקולינריות יהיה לכם קשה לשכוח.
לא הכרנו את כרתים לפני וההמלצות השונות ברשת רק סיבכו לי את ענייני הבחירה, לכן החלטנו לחפש עיירה קטנה שתספק לנו את הנופים היפים ואת השקט להתענג עליו, בין ארבעת המחוזות של כרתים (חאניה, רתימנו, הרקליון, לסיטי) הפור נפל על עיירת Elounda שנמצאת במחוז Lasithi.
האזור עצמו מאוד פסטורלי ונמצא בתוך מפרץ שמוקף בהרים. רוב המלונות בנויים בצורה מדורגת על שיפוע ההר, כך שברוב המקרים החדרים פונים לנוף. בחרנו את מלון הבוטיק Royal Marmin Bay, שמצד אחד הוא יפיפה, פוטוגני ועם ציונים גבוהים גם ב-booking וגם ב-tripadvisor, אבל מצד שני טיפה מאכזב במציאות, כי חדר האוכל בו הוא בסיסי מינוס ובגדול מעבר לבריכה ובר קטנטן אין בו שום דבר מלהיב או יוצא דופן. פחות ממליצה עליו, במיוחד עבור מי שהחוויות הקולינריות במלון מאוד חשובות לו.
Elounda עצמה היא מאוד כפרית, עם מרכז קטנטן עם כמה חנויות מקמיות, מכולות, בתי קפה ובעיקר מסעדות. בערב אפשר לבקר בטברנות המקומיות עם מוסיקה שמחה ופיזור הפרחים (במקום שבירת הצלחות המסורתית שכבר כמעט ולא קיימת).
המקום שהיה הכי שווה את הביקור הוא אי ספינלונגה המפורסם (או בשמו הרשמי, קאלידון), שבעבר היה מקום מושבת המצורעים והיום עומד כולו לרשות התיירים והוא מלהיב גם מבפנים וגם מבחוץ. באותה ההזדמנות אני רוצה להמליץ על הספר "האי של סופיה" שבעלילה שלו שזורה ההיסטוריה של האי. מול האי נמצא הכפר Plaka ששם אפשר למצוא טברנות קטנות ומשפחתיות ששומרות על מסורת הקולינרית כבר במשך דורות ומציעות אוכל יווני אותנטי, טרי וסופר טעים!
כאמור, אם תרצו לעשות קצת שופינג, היעד יהיה מרכז העיר Heraklion ובמידה ושוהים מחוץ לעיר ככל הנראה תהיו חייבים לשכור רכב, כי ההתניידות באוטובוסים תגזול יותר מידי זמן בגלל הגודל של האי וגם בהרבה מקרים אין אוטובוסים ישירים.

ב-Heraklion תמצאו שני רחובות שופינג מרכזיים עם כל הרשתות המוכרות והאהובות והמחירים זהים לאירופאיים. הכנתי מפה חמודה ומאולטרת משהו, להמחשה בלבד, אבל עבור מי שקצת מתקשה בניווט כדאי להיעזר במפות GoogleMaps (או דומיהן) ואפילו אם אין לכם חבילת גלישה ניתן להוריד את המפה של העיר מראש לתוך המכשיר ואז היא תעבוד גם ללא קליטה off-line.
ברחוב המרכזי Dikeosinis אפשר למצוא את The Body Shop האהובים שנמצא יחסית בצד, בחלק הפחות סואן של הרחוב. הפעם חידשתי את המלאי של מוצרי הניקוי האהובים מסדרת ה-"Tea Tree" של המותג (לסקירה המלאה תקליקו כאן)
עוד סידרת טיפוח אהובה ומומלצת שאכתוב עליה בהמשך היא Vitamin E, אבל אגלה כבר עכשיו שקרם הלחות עם SPF30 כבש אותי לגמרי!
עוד מוצרים מומלצים לבחון: כפפות הרחצה ואביזרי האמבטיה באופן כללי, חמאות הגוף המבושמות כמובן וגם שמפואים. לאחרונה המותג התחיל להשקיע יותר בליין האיפור והפעם בחנתי מספר מוצרים מסקרנים כולל מייק אפים וגם מוצרי הארות והצללות נוזליים מגניבים.
כשמתקדמים יותר עם הרחוב, תפגשו סניף קטן וחמוד של רשת Sephora! הייתי אומרת שהוא אפילו מיניאטורי, אבל מצד שני יש בו מבחר מכובד מאוד של מותגי איפור וטיפוח שכולנו אוהבות.
מבחינת המחירים כדאי מאוד לעשות שיעורי בית, כי ספורה לא זולים באזור אירופה וביוון בפרט. מצד שני במקרה וההפרש  בין המחיר באתרי אונליין לבין החנות הוא לא גדול, עדיף כבר להינות מחוויית הקניה בחנות עצמה ומסיפוק המיידי של התחדשות.
חייבת לציין שקולקציית השפתונים הנוזליים של Kat Von D היא אחת המרהיבות, החל מהאריזות ההורסות ועד הצבעים הרוויים!
עוד בהמשך אותו הרחוב תפגשו את הרשתות הספרדיות המוכרות: פול אנד בייר, ברשקה, זרה וסטרדיווריוס.

הרחוב הבא הוא מדרחוב Dedalou שמקביל לרחוב Dikeosinis ומתחיל ממזרקת האריות המפורסמת ונגמר קרוב לחיבור בין שתי הרחובות האלו (ראו מפה).
Morosini Lions Fountain
Dedalou
במדרחוב ישנו מספר חנויות אהובות שאני נהנית לבקר בהן, Oysho, הרשת הספרדית להלבשה תחתונה ואחת "האחיות של "Zara", היא אחת מהן.
דבר ראשון שעושה לי את זה ברשת הזאת הוא הסטייל שמביאים לבגדי הבית, הפיג'מות וגם להלבשה התחתונה כמובן. יש הבדל עצום בהרגשה כשהלבוש הביתי הוא פשוט/בלוי/לא מחמיא במיוחד וכו' לעומת הלבוש הביתי המעוצב שעושה הרגשה נהדרת. כנ"ל לגבי ההלבשה התחתונה שיכולה ממש לשנות את היום, להשפיע על בטחון העצמי ועל מצב הרוח. אפשר להגיד שבהשוואה למתחרות, ב-Oysho מצאתי את כל המרכיבים הנכונים להצלחה.
לרשת ישנו גם ליין בגדי ספורט מגניבים לגמרי וגם ליין בגדי ים הורסים לחלוטין (בעונה הרלוונטית). ואם כל זה לא מספיק, השבוע גם התבשרנו שהשרת עושה עליה לארץ בעוד מספר חודשים (קליק לכתבה) כך שלגמרי יש למה לחכות! בינתיים מציעה לכן לעקוב אחרי החשבון של Oysho באינסטגרם כדי לקבל קצת השראה ואולי גם להרכיב wish list.

עוד רשת מוכרת שלצערי כבר לא ממש נמצאת בתודעת המתאפרות בארץ היא Inglot הפולנית ששמחתי לראות ביוון.
חנות נוספת שהייתי חייבת לציין, אבל לצערי לא התאפשר לי לצלם היא Calzedonia שמצטיינת במבחר עצום של גרביונים מעולים, החל מחלקים וקלאסיים במגוון צבעים ועד המעוצבים ממש. בנוסף, יש בה מבחר גדול של טייצים וגרביים מעוצבות בצבעים שלא דמיינתן.

מקווה שההמלצות שליקטתי תוך כדי הטיול בעיר יהיו שימושיות עבורכן בנסיעה הבאה ואם במקרה כבר ביקרתן בכרתים, שתפו בתגובות את המקומות המומלצים שלכן!

2 תגובות

© Stars of Alex • Theme by Maira G.