SLIDER

שגרת הטיפוח שלי (חלק 3)

אחרי תקופה ארוכה, הגיע הזמן לפודט טיפוח מעודכן ובלי הקדמות מיותרות ניגש ישר לעניין!

את קצף הניקוי של Sabon קניתי בעקבות הפוסט של ליאן על סדרת הטיפוח לעור החדשה של המותג שמאוד סיקרנה אותי מאז.


בחנות בחנתי מקרוב את רוב המוצרים בסדרה ואני חייבת להגיד שממש הופתעתי לטובה, כי ממש לא ציפיתי ממותג שמתמחה במוצרי טיפוח לגוף להשקעה כזאת בסדרת הטיפוח לעור הפנים, מהפרטים הקטנים כמו אריזות הקרטון הבקבוקים במראה הנקי, עד הניחוח המרענן והמרקמים המפנקים. אני יודעת שאני מלרלרלת מידי על משהו שעדיין לא ניסיתי לאורך זמן, אבל הרושם הראשוני השאיר אותי עם טעם של עוד ובהחלט אמשיך להתנסות במוצרי הסדרה בעתיד הקרוב.

ועכשיו בחזרה לקצב הניקוי!
אני מנקה את הפנים פעמיים ביום. בבוקר אני מנקה את הפנים משאריות מוצרי הטיפוח ובחורף אני מקפידה על לחות מוגברת וגם תוספת סרום מפנק שעוד מעט אדבר עליו. בערב, סבון ניקוי הוא השלב הראשון שלי בהסרת איפור הפנים והוא חייב להתמודד עם המייק אפ והפודרה שלי בלי להותיר יותר מידי שאריות ובלי לייבש מידי את העור. עד היום הייתי צמודה במשך תקופה ארוכה לסבון הניקוי של נוטרוג'ינה (מסדרת האשכולית הורודה) שכבר הצגתי בפוסט טיפוח הקודם וכרגע אני מרגישה שדי בגדתי בו כי ממש אהבתי את קצף הניקוי של Sabon!
הוא מגיע בבקבוק פלסטיק עבה ומצויד במשאבה רחבה שמוציאה כמות יחסית קטנה של החומר וכדי לכסות את כל הפנים אני משתמשת בשתי לחיצות נדיבות, מפזרת את הקצף בין כפות הידיים ואז מעסה על עור הפנים (לא כולל את אזור העיניים). הקצף מאוד עדין ומרגיש פחות אינטנסיבי מסבון רגיל, אבל מנקה את העור ביסודיות ומשאיר אותו רך וחלק והכי לא מייבש. גם בהסרת האיפור הוא לא איכזב והתמודד מצויין אפילו עם המייק אפ העמיד ("קולורסטיי" של רבלון).
מה שפחות אהבתי במוצר הזה זה דווקא הניחוח. בדרך כלל אין לי בעיה עם מוצרים מבושמים בנדיבות, אבל הפעם מדובר בריח צמחי של ריבס (Rhubarb) שאני באופן אישי לא מחבבת במיוחד. הוא מתנדף די מהר כשהמוצר בא במגע עם העור, לכן אני מסתדר עם החסרון הזה ואם אתן רגישות לריחות כדאי לבחון את הטסטר בחנות כדי שתחליטו אם זה לטעמכן.
המחיר: 66 ש"ח ל-200 מ"ל (מידי פעם יש גם הנחות אז כדאי לעקוב)

מוצר נוסף בקטגוריית הניקוי הוא מי פנים של Yves Rocher מסדרת Hydra Vegetal.
המוצר הזה שייך לקטגוריית ה-micellar water, כאשר המוצר המקביל המפורסם ביותר בקטגוריה זאת הוא Bioderma.
המוצר מיועד לעור רגיל עד מעורב ומשלב בתוכו 2 פעולות: הסרת איפור והענקת לחות לעור. השימוש פשוט, מניחים כמות סבירה על צמר גפן ומעבירים על כל הפנים ועל אזור העיניים.

חייבת להגיד שלא התחברתי למוצר הזה משתי סיבות. דבר ראשון והכי חשוב, בעיני הוא לא מסיר את האיפור בצורה יעילה ובקושי מצליח להסיר את המייק אפ. את איפור העיניים הוא לא מסיר בכלל ומתנהג כאילו הנחתי מים רגילים על פד צמר גפן וניסיתי להסיר מסקרה וצלליות. בנוסף, לא התחברתי לתחושה המוזרה שנשארת אחרי הסרת האיפור, כי העור מרגיש מעט דביק ובאופן כללי עושה חשק חזק לשטוף את הפנים עם סבון טוב. אחרי כמה ניסיונות כושלים, אני משתמשת במי הפנים האלו רק לעתים נדירות לתיקוני איפור קלים, כמו למשל נשורת של צללית מתחת לעיניים, או כשלב ראשון להסרת איפור פנים לפני הניקוי היסודי עם סבון.
נקודה קטנה לזכותו, יש לו ריח נהדר ומרענן של מלפפונים ואם הוא היה יעיל ועומד בהבטחות, זה היה יכול להיות מוצר מהנה במיוחד.

המחיר: בסביבות ה-40 ש"ח ל-200 מ"ל

חייבת להודות שקניתי את "Cranberry Cooling Effect Mask" של איב רושה נטו בגלל האריזה המפתה שלה!
המסכה הזאת היא מוצר "אקסטרה" לגמרי שמשתמשים בו מידי פעם נטו כדי להתפנק, כי בגדול היא לא עושה הרבה. המסכה היא למעשה ג'ל סמיך בצבע אדום שמבושם בריח חמוציות משגע וממכר שאפשר להריח בלי סוף. אני אוהבת להשתמש בה בתור פינוק מידי פעם במיוחד אחרי ניקוי פילינג יסודי.
מניחים את הג'ל על עור פנים מעט לח (לא כולל את אזור העיניים) ומשאירים כ-3 דקות. אחרי ששוטפים את הפנים העור נשאר חלק מאוד, נעים למגע ומועשר בלחות. את אפקט הקרירות המובטח לא ממש הרגשתי.
מצד אחד אפשר להגיד שבסה"כ מדובר במסכה קצת מיותרת בשגרה היומיומית, אבל כנראה בגלל הפינוק והניחוח אני מחבבת אותה מאוד.

המחיר: כ-40 ש"ח לכמות פיצית של 50 מ"ל.

לטיפוח עור הפנים אני משתמשת כרגע בשני מוצרים עיקריים. הראשון הוא סרום "Supreme" מסדרת Bioplasma מבית GiGi.
סרומים למיניהם הם מסוג המוצרים שתמיד נורא מפתים אותי, אבל מצד שני מעוררים בי סקפטיות רבה בגלל ההבטחות הגדולות בשילוב עם מחירים גבוהים.
על פי GiGi, הסרום מיועד לכל סוגי העור ואמור להעניק לחות ומראה קורן, לעדן קמטים וקמטוטים ראשוניים באופן הנראה לעין וגם לעזור לעור להתמודד עם נזקי הסביבה. הפורמולה מבוססת על קומפלקס NSA-5 המורכב מאצות, תמצית עלי עץ הזית, חומצה אזילאית ועוד.

הסרום הגיע לידי בתזמון המושלם בתחילת החורף, כשהעור התחיל להראות סימני מצוקה, היה יבש וסבל ממראה עייף. בימים הראשונים השתמשתי בסרום פעמיים ביום, בוקר וערב, אחרי ניקוי עם סבון. המרקם חלבי ויחסית קליל, מחליק בקלות על עור הפנים. התחושה מזכירה לי קרם לחות מפנק שנספג במהירות. הסרום לא משאיר דביקות כלשהי וברגע שנספג במלואו מרגיע את העור ומשאיר אותו חלק למגע. לאחר מכן אני ממשיכה עם קרם הלחות הרגיל שלי. עוד נקודה לזכותו, בשימוש בבוקר, הוא לא פגע בעמידות המייק אפ, למרות שדי חששתי מזה.
אחרי שמצב העור השתפר, התחלתי להשתמש בסרום רק בערב, אחרי הסרת איפור וניקוי ולפני קרם לחות.

לגבי הקמטוטים, ראיתי שבשימוש קבוע העור נראה חלק יותר בעיקר באזור המצח. הסרום כמובן לא יעלים קמטים עמוקים ואי אפשר לצפות ממוצר קוסמטי לניסים ונפלאות, אבל לדעתי בזכות הלחות שהוא מעניק לעור, נוצר אפקט החלקה מסויים שמשפר את המראה הכללי ואפשר לראות תוצאות טובות.
מבחינת האריזה, הכל כאן מינימליסטי, כיאה למותג קוסמטיקה מקצועי. בקבוק זכוכית חלבית עם משאבה מאוד נוחה שבלחיצה אחת מלאה מספקת כמות מדודה המספיקה לשימוש אחד על כל הפנים. הכמות היא סטנדרטית, 30 מ"ל ובמשימוש יומיומי (כרגע בערב בלבד) הגעתי בערך לרבע בקבוק תוך כ-3.5 חודשים. יש לו ניחוח פירותי מפנק שאני ממש אוהבת.

לסיכום: מוצר מומלץ ומפנק, בעיקר לעור פנים "צמא" ועייף שזקוק לאקסטרה טיפוח ושיפור מראה הקמטוטים הראושניים.
המחיר: 259 ש"ח.

קרם הלחות הנוכחי שלי שייך לסדרת ה-Alpha Milk Skin מבית Doctor Or.
"ד"ר עור" הוא מותג קוסמטיקה ישראלי שהוקם לפני 17 שנים, שמתמחה בפיתוח מוצרי קוסמטיקה בעזרת צוות של רופאי עור ומומחים בתחום פרמקולוגיה הקוסמטית. את מוצרי המותג ניתן למצוא ברשתות הפארם ובתי המרקחת הפרטיים במחלקת הדרמו-קוסמטיקה, לצד המותגים כמו Avene, נוקס וכו'.

Doctor Or מצטייר בעיני בתור מותג טיפוח אמין והתגובות הטובות שאני קוראת על המוצרים האלו בבלוגים השונים רק מחזקות את התחושה הזאת. כשנגמר לי הקרם של Lancaster שמאוד נהניתי ממנו, חיפשתי לו תחליף ראוי שהרכישה שלו גם לא תכאב בכיס, ונתקלתי במבצע שווה של 30% הנחה על מוצרי המותג. הקרם שנרכש מיועד לעור בעייתי ורגיש, מעורב עד שמן, מגיע בגרסת ה-oil free עם תוספת SPF14.
אריזת הזכוכית שלו קצת מגושמת וכבדה. כשפתחתי את הקרם לראושנה, הבחנתי בניחוח יחסית דומיננטי שהזכיר לי את הקרמים של פעם, מן ניחוח "וינטאג'" כזה שאני לא ממש אוהבת, אבל מנסה לא להתמקד בו יותר מידי. המרקם סמיך מאוד ומרגיש עבה, אבל ברגע שבא במגע עם העור נמס והופך לדליל יותר ומתפזר בקלות ובאחידות על עור הפנים. לוקח לו מספר דקות כדי להיספג במלואו והוא לא משאיר דביקות ולא מכביד על העור, מהווה בסיס טוב לאיפור.

בתקופה הזאת אני מאוד נהנית מהקרם הזה ומשתשמת בו פעמיים ביום בשילוב עם הסרום של GiGi. הקרם עובד טוב עבורי בתקופה הזאת של השנה ומצליח לשמור על לחות מוגברת מבלי להיות כבד או שומני מידי. הייתי שמחה אם היה חסר ריח לגמרי או בעל ריח נעים יותר, אבל אני סולחת לו על כך.

המחיר: 85 ש"ח ל-50 מ"ל

גם לטיפוח העור מסביב לעיניים יש לי כרגע 2 מוצרים עיקריים. הראשון הוא קרם עיניים (כמובן) והנוכחי שייך לסדרה הטבעית המבוססת על פרוטאין חיטה מבית Olea Essence
את הקרם קניתי בביקור האחרון בצפון, בחנות המפעל של המותג בקצרין.
הקרם מבוסס על רכיבים טבעיים וכאשר מרכיב העיקרי הוא שמן זית. בנוסף, הרכב מכובד של ויטמינים שונים שעוזרים על שמירה על מרקם רך וגמיש של העור. פרוטאין חיטה, המכיל 18 חומצות אמינו, ויטמינים ואנזימים, נלחם הליך ההזדקנות ומעודד התחדשות התאים. בגלל שמדובר במוצר שלא מכיל חומרים משמרים, חייבים לשמור אותו במקרר.

הקרם הגיע בצנצנת זכוכית פשוטה וצנועה. המרקם נראה קצת מוזר ושונה מכל קרם עיניים שיצא לי לנסות עד היום. הוא צהבהב וטיפונת מחוספס, אם אפשר להגיד את זה ככה, כלומר, המרקם לא חלקלק כמו שרובינו רגילות להרגיש בקרמי עיניים הרגילים.

יש לו ניחוח די דומיננטי של שמן זית ושמן עץ התה.

העובדה שצריך לשמור את הקרם במקרר קצת מקשה עלי ועדיין לא התרגלתי שכדי להשלים את שגרת הטיפוח היומית שלי עלי לגשת למטבח. מצד שני, הרשימה המפוארת של המרכיבים הטובים בקרם הזה שווה את זה בעיני.

כפי שכבר ציינתי, המרקם לא חלקלק ולכן לא מתפזר בקלות על העור ונדרשת מעט סבלנות עד שמתרגלים להניח את הקרם הזה מבלי ליצור גושים קטנים של החומר על העור. אני מניחה אותו בשיטה המסורתית בטפיחות קלות עם קמיצה (האצבע החלשה יותר של היד). לוקח לו די הרבה זמן להיספג וגם אחרי שממתינים זמן סביר, עד כ-10 דקות, לא מגיעים לספיגה מלאה ומרגישים שכבה מעט שומנית על העור וזה מקשה על הנחה ועמידות הקונסילר. פתרון אחד לבעיה הזאת, במיוחד עבור מי שמתאפרת כל יום, הוא להוריד את מינון הקרם לכמות מזערית בכל שימוש. אני קצת התייאשתי ממנו בשגרת הבוקר שלי לכן אני משתמשת בו רק לפני השינה.
אני עדיין לא יודעת אם הקרם הזה היה רכישה מוצלחת ולפעמים נדמה לי שלמעשה מה שאני הכי אוהבת בו זאת רשימת המרכיבים. השימוש בו לא הכי נוח ודורש כמה פשרות, האפקט על העור כן מורגש והעור מסביב לעיניים נראה חלק יותר, במיוחד בתקופה הזאת שבה יש נטיה ליובש וגירויים. נכון להיום זנחתי את הקרם הזה לטובת מוצרים אחרים ואולי אחזור להשתמש בו לקראת הקיץ בתור קרם עיניים ללילה.

המחיר: 130 ש"ח ל-15 מ"ל
המותג לא מבצע ניסויים על בעלי חיים וניתן לרכוש את המוצרים בחנות המפעל בקצרין או להזמין מאתר האינטרנט של Olea Essence או בהזמנה טלפונית.

מוצר נוסף לטיפוח העור מסביב לעינים שנמצא אצלי בשימוש קבוע הוא סרום חדש מבית לנקסטר: "Cellular Elixir 365 Intense"
על פי לנקסטר, הסרום מיועד לעור העדין מסביב לעיניים, מעניק מראה צעיר, מפחית נפיחויות ועיגולים כהים וגם נלחם בנזקי הסביבה בעזרת קומפלקס יחודי של אנזימים, נוגדי חמצון וכו'.

זהו הניסיון הראשון שלי עם סרום שמיועד ספציפית לאזור העיניים ועד עכשיו הסתפקתי בקרם עיניים רגיל על בסיס קבוע פעמיים ביום. כשקיבלתי את הסרום הזה, התחלתי להניח אותו בערב, בתור בסיס לקרם העיניים הרגיל (כרגע של קלרינס שכבר סקרתי בעבר והוא עדיין מסרב להיגמר).

הסרום מגיע בבקבוקון קטן בצבע סגול אטום ומצוייד במשאבה טובה שמוציאה כמות מאוד מדודה בכל שימוש והחומר לא מתבזבז סתם, כי לשימוש אחד על שתי העיניים נדרשת טיפה קטנה.

המרקם חלקלק על גבול הסיליקוני, מתפזר על העור בקלות בטפיחות קלות ונספג מהר. הוא נותן תחושה של עור חלק יותר ומעט יותר מתוח, אבל לא שמתי לב לשיפור של קמטוטי ההבעה הזעירים בצידי העיניים. כלומר, יש לי הרגשה שכל עוד משתמשים בסרום על בסיס קבוע, יש שיפור קל במראה העור מסביב לעיניים, אבל יש סיכוי שברגע שמפסיקים, האפקט נעלם. בנוגע לכהויות, לא ראיתי שום השפעה של הסרום.
אני חושבת שבמקרה של כל מוצר עם הבטחות גדולות, בפרט במקרה של סרומים, צריך לקחת את ההבטחות האלו בפרופורציה ולשקול מחיר מול תועלת. הסרום של לנקסטר הוא בסה"כ מוצר שכיף ונוח להשתמש בו ובעיני הוא תוספת מוצלחת לשגרת הטיפוח שלי. מצד שני, המחיר המלא 449 ש"ח ל-15 מ"ל מעלה תהיות האם הוא שווה את זה.

בעבר כבר כתבתי שאני לא יכולה בלי קרם ידיים, במיוחד בחורף.
בחודשים האחרונים הייתי צמודה ל-3 קרמי ידיים מבית ד"ר פישר כאשר שלושתם יעדו לטפל בעור יבש, אבל לכל אחד היה אפקט מעט שונה.
על הקרם הטיפולי מסדרת U-Lactin כבר כתבתי בעבר ואני עדיין חושבת שמדובר באחד מקרמי הידיים המוצלחים שיצא לי לנסות עד היום, נהדר לעור יבש וגם עוזר לשמור על תחושה נעימה של עור הידיים לאורך זמן.
המחיר: 50 ש"ח (לפני המבצעים) ל-100 ש"ח
בקרם הידיים "Intensive" לידיים וציפורניים אני משתמשת בעיקר בבית ודואגת לחדש לעתים תכופות. לקרם הזה יש ריח קוסמטי דומיננטי למדי (שמזכיר לי קצת את הריח של קרם הפנים של ד"ר עור) ומרקם עבה, שנספג מהר מבלי להשאיר עקבות. במידה והעור מאוד יבש, אני מוצאת את עצמי מחדשת את הקרם מספר פעמים ברציפות, לכן אני חושבת שהוא יתאים יותר לעור רגיל ועבור מי שלא אוהבת להרגיש את הקרם על העור לאחר ההנחה. במקרה של עור יבש, עדיף לנסות אלטרנטיבות אחרות.
המחיר: 17 ש"ח ל-200 מ"ל
הקרם האחרון שניסיתי וסיימתי לא מזמן שייך לסדרת Genesis של ד"ר פישר והוא מוגדר בתור קרם מבהיר, מצוייד במקדם הגנה SPF30 שנדיר למצוא בקרמי ידיים ומבטיח למנוע הופעת כתמים ולהעשיר את הור בלחות.
הקרם הזה הרגיש לי כמו השילוב המנצח בין השניים האחרים, מצד אחד הגיע במרקם יחסית קליל אבל מצד שני נתן תחושה נעימה על העור ולא דרש הנחה חוזרת כדי לקבל את התוצאה הרצויה. בתור מוצר שמגיע עם מקדם הגנה גבוה, הוא לא הרגיש כבד או דביק, כך שלדעתי יהיה מוצלח לשימוש גם בקיץ.
המחיר: 122 ש"ח (לפני המבצעים) ל-125 מ"ל.

אשמח לשמוע מכן מה הם מוצרי הטיפוח שהכי נהניתן מהם בחורף וגם את דעתכן על סרומים שונים, עם הבטחות גדולות, והאם זה עובד עבורכן. 

גילוי נאות: הסרומים של ג'יג'י ולנקסטר וקרמי הידיים של ד"ר פישר התקבלו לסקירה. 

5 תגובות

  1. פוסט נהדר! קראתי גם את הפוסט שלך ''מסביב לעיניים'' ושם כתבת שהתחלת להשתמש בקרם עיניים מגיל צעיר,
    הייתי שמחה לדעת איזה קרם את ממליצה לעור צעיר [מגיל 17]
    תודה (:

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!
      אם את רק מתחילה להשתמש בקרם עיניים הייתי הולכת על משהו קליל ועדין, כמו למשל הג'ל של קלרינס. באופן כללי קרם עיניים הוא לא חובה בעיני בגיל צעיר, אלא אם כן העור מרגיש יבש או שאת נוהגת להתאפר ביומיום ורוצה לטפח את העור אחרי הסרת האיפור.

      מחק
  2. אני אוהבת את הקרמים שלהם. יש להם גם מפיץ ריח אומנם יקר 90 שקל כמדומני אבל מעולה נותן ריח בכל החדר ומחזיק מעמד לכמה חודשים.

    השבמחק
    תשובות
    1. התכוונת לקרמים של Sabon נכון? הקרמים עושים רושם טוב ונראה לי שאנסה את תחליב הלחות שלהם לקראת הקיץ. אבדוק גם את המפיץ ריח, נשמע טוב :)

      מחק
  3. חייבת לשים את ידיי על מוצרי איב רושה!!
    כל פעם אני קוראת עליהם אצלך וזה ממש לא בסדר :)

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.