SLIDER

נעורים מאופרים

בפוסט הזה אני רוצה לקחת אתכן אחורה בזמן...

כפי שמישהי חמודה פעם הגדירה את זה, אני שייכת לדור ה-Spice Girls. בזמן שב-1996 הלהקה הרעידה את הרמקולים של כולנו עם הלהיט Wannabe, הייתי נערה בת 13 והכי wannabe אישה. זאת הייתה תקופה שאני והחברות ניסינו להיראות הכי קוליות ומגניבות וזה כלל לא מעט מראות אופנתיים ואיפוריים, שבמבט לאחור היו משעשעים למדי.


מה היה במודה באמצע שנות ה-90 אי שם במזרח הרחוק של רוסיה? אני זוכרת תקופה ששיא האופנה היו טייצים מבד לייקרה אטום שנראו ממש מטאלייים על הגוף והגיעו במלא צבעים משחור עד צהוב נאון. אני זוכרת משום מה במקום לבחור שחור קלאסי התעקשתי להיות שונה ובחרתי בורוד בזוקה, שנלבש בסופו של דבר פעמים בודדות בתוספת סוודר פרחוני ארוך שכל הזמן משכתי למטה כדי שיכסה את מה שצריך לכסות. עוד שילוב בסגנון הזה היו leggins בשילוב עם טוניקה ארוכה, עדיף מקטיפה. מאוחר יותר היו אלו מכנסיים רחבים וספורטיביים מבד קליל, עדיף בצבע לבן, רצוי עם כיסים בשילוב של חולצת בטן או גופיה. הכי בריטני ספירס.
תמיד סיקרנו ועניינו אותי כל המוצרים ה"נשיים": בקבוקי בשמים, שפתונים, לקים והשאר. בגלל שאמא שלי היא בערך ההיפך ממני בעניין הזה ועד היום האיפור שלה מורכב מצללית תכלת, מסקרה ושפתון ניטרלי, כל פעם שהיינו מגיעים לבית של קרובות המשפחה אהבתי לבחון את שידת האיפור שלהן. הייתי ילדה טובה ולא נגעתי בכלום ולא הרסתי, אבל תמיד הסתובבתי סביב השידה כמו חתול פח רעב וחיפשתי דברים מעניינים לבחון אותם ולחלום שיום אחד גם לי יהיה כזה.

תמיד אהבתי לקים ולמרות שלרוב הקפדתי על לק ניטרלי בצבע בז', היו לי כל מיני "הברקות" מיוחדות, כמו ציורים גאומטריים או מריחות של שני גוונים של לק (כמו שעשיתי בפוסט כאן). אחד המקרים ההזויים שקרה לי התרחש כשהחלטתי להיות נועזת ולקנות לק ירוק מטאלי צעקני. הופעתי עם המניקור הזה בשיעור פסנתר והמורה שלי כמעט העיפה אותי מהכיתה מרוב עצבים והכניסה אותי רק בתנאי שאוריד את הלק.

אני חושבת שהתחלתי להתאפר בסביבות גיל 13 וזה כלל בעיקר מסקרה. בזמנו המותג היוקרתי ביותר שהיה ניתן למצוא על המדפים היה מייבלין והייתי חוסכת כל פעם כדי לרכוש את המסקרה שלהם בגרסה העמידה במים. למה הייתי צריכה דווקא אותה? לפי ההיגיון שלי אז, אם המסקרה עמידה במים אפשר לישון איתה ואז לקום בבוקר ללא צורך לחדש את האיפור והמסקרה תשרת אותי להרבה זמן. ככל הנראה בנס לא חטפתי דלקות עיניים וצרות אחרות ומיותר לציין שאסור לישון עם מסקרה. איך אף אחד לא עצר אותי?!
 זאת אחת התמונות הבודדות שהצלחתי למצוא מהתקופה ההיא, עם "האיפור המלא" של מסקרה ושפתון בלבד.

עם הזמן נוסף למסקרה גם עפרון עיניים בצבע זהב עדין, בעפעף העליון ותחתון, שהיה אמור להבליט את גוון העיניים. לאחר מכן העפרון הזה הוחלף לגוון חום כהה שהונח רק בשליש החיצוני של העפעף העליון והתחתון ושני הקווים התחברו לסוג של זוית חיצונית חתולית כזאת שהייתה אמורה להאריך את העניים. חבל שאין לי שום תיעוד של האיפור המוזר הזה.

יום אחד הגעתי לבית הספר עם שפתון בורדו-אדום נועז ולא הורשתי להיכנס עד שאוריד אותו. גוון סטפאני, אחרייך!
הייתה תקופה של בערך שנתיים ששפתון חום היה שיא האופנה ולכל חברה היה אחד כזה וגם לי כמובן. כל תגובה בסגנון של "למה את שמה את זה על עצמך, זה לא מחמיא", במיוחד מאמא או סבתא, נתקלה בהתנגדות מוחלטת בטענה שאין להן מושג באופנה.

ההתנסות הראשונה שלי במייק אפ נוזלי הייתה בזכות חברה שבאותה התקופה סבלה מעור בעייתי והייתה מעריצה נלהבת של מייק אפ עמיד של מייבלין. הנחנו שכבה נדיבה ממנו ויצאנו למסיבה. אני זוכרת שבאותו הערב כשחזרתי הביתה קצת נחרדתי ממראה העור שלי, כי מרוב שהמייק אפ הזה היה עבה והיה גם עמיד במים, הוא התחיל סוג של להיסדק באזורים מסויימים בפנים. מיותר לציין שללא כל תוספת של סומק על הפנים נראיתי די חולה.

המייק אפ הראשון שקניתי בחיי היה תוצרת רוסיה ונראה ככה (התמונה מהרשת):
מדובר במייק אפ שמייצרים עד היום בפורמולה מחודשת ואומרים שהוא לא רע בכלל. בזמנו הוא הגיע בשפופרת מתכת כמו של משחת שיניים והיה בעל מרקם עבה, שמנוני ובעל כיסוי בינוני-גבוה. הרגשתי נורא בוגרת עם מייק אפ על הפנים! למרות שהעור שלי היה חלק ואחיד, הייתי משתמשת בו בעיקר כדי להסתיר את החיוורון שתמיד הציק לי.
עוד סיפור משעשע על מייק אפ: יום אחד החלטתי שמראה ה"ניוד" זה הכי אופנתי ומיוחד, לכן הנחתי מייק אפ על כל הפנים וגם מחקתי בעזרתו את השפתיים. נשאלתי אם אני מרגישה טוב.
עוד בעיני חיוורון: הייתי בטוחה שהעור שלי ממש ממש בהיר ומצריך פודרה הכי בהירה בסדרה שנראיתה כמעט לבנה באריזה וגם המראה הזה גרם ללא מעט שאלות על רמת ההמוגלובין אצלי.
התמונה הזאת צולמה בגיל 17 כשסיימתי את בית הספר. אני חושבת שכאן יצא לי איפור אופייני לשנות ה90 המאוחרות, עם שפתון פנינתי בהיר בשילוב תוחם שכהה ממנו בכמה טונים, גבות "חוט" דקות מאוד ומודגשות בעפרון וצללית שלא ממש רואים בתמונה, אבל אני כמעט בטוחה שמדובר בגוון עדין של תכלת או סגלגל. גימור הפנינה או Frost שלט במוצרי האיפור בתקופה ההיא ועד היום יש נשים ששומרות לו אמונים, קחו לדוגמא את לק החצי שקוף בגוון פנינה/כסף/שמפניה שתוכלו לרוב לראות על נשים בוגרות.

לקראת גיל 18 הפכתי למתונה יותר בסגנון האיפור שלי והשתמשתי בעיקר בפודרה דחוסה כדי להסתיר מעט את החיוורון בפנים, מסקרה (כמובן) ועפרון גבות. זנחתי לגמרי את השפתונים ושמתי אותם פעמים בודדות לאירועים מיוחדים. גם בסמקים משום מה לא התנסיתי עד גיל יחסית מאוחר.
מצאתי את אחת התמונות הבודדות שבהן רואים בבירור את איפור האירוע שלי, שבו חרגתי ממנהגי והלכתי על שפתון בולט בגוון ג'ינג'י מוזר של קרליין ועיניים יחסית מודגשות.
גם התמונה הזאת צולמה בסביבות גיל 19, הפעם עם איפור הרבה יותר מעודן עם דגש על העיניים בעזרת צללית לבנה וסגולה והרבה מסקרה.
בערך מגיל 20, שגרת האיפור שלי לא הייתה מורכבת במיוחד ולמיטב זכרוני כללה: מייק אפ פודרה דחוסה של קליניק, צלליות מגוונות שהנחתי בדרך כלל בשילוב של שני גוונים, בהיר על כל העפעף וכהה בפינה החיצונית, מסקרה, עפרון גבות ולפעמים גלוס עדין. אחת התגליות הגדולות שלי בזמנו היה ברונזר והראשון שקניתי היה של מדינה מילאנו. מרוב שאהבתי את הרעיון, חרשתי עליו ללא הפסקה.
התמונה הבאה צולמה לפני 9 שנים על ידי צלם מקצועי, אבל את כל האיפור עשיתי בעצמי ולרוב זה גם היה האיפור היומיומי שלי.
אני חושבת שהיום כל נושא האיפור הרבה יותר נגיש ממה שזה היה בתקופת ההתבגרות שלי, יש המון מידע זמין ויש גם מבחר אינסופי של חברות ומוצרים, כך שמי שמתעניינת באיפור אישי תמיד תוכל למצוא את כל המידע הרלוונטי וגם לראות הדרכות מפורטות איך להשיג מראה מסויים. דוגמא מצויינת לכך היום הן נערות בנות 12+ שלמרות גילן הצעיר כבר מבינות לא מעט באיפור וטיפוח וגם מיישמות את הידע שלהן בצורה יפה. תציצו למשל בבלוג MakeupByEliyna וגם GAGbeauty! לעומת זאת אנחנו, בתור "דור הספייס גירלס", גדלנו ללא אינטרנט וגוגל, למדנו להתאפר מהסביבה הקרובה, אמהות וחברות, וגם קיבלנו השראה ממגזינים וטלוויזיה ולכן התחלנו להתאפר בגיל מאוחר יותר ממה שהוא היום.

במקרה שלי נתתי לאהבה שלי לתחום האיפור והטיפוח להתפרץ ולבוא לידי ביטוי לפני כ-4 שנים כשגיליתי את נפלאות היוטיוב. היה משעמם, נכנסתי לאינטרנט והקלדתי "make up" בשורת החיפוש ואז התגלה לי עולם ומלואו, עם סרטוני הדרכה מפורטים, סרטוני קניות ומותגים שעד עכשיו לא הכרתי ובעיקר המון בנות שחולקות איתי את האהבה לתחום הזה.

אני מקווה שנהניתן מהפוסט!
ועכשיו הסיפורים המשעשעים שלכן על איפור, בעיקר בתחילת דרככן, הישר לתיבת התגובות!
XO

14 תגובות

  1. מהממת היית ומהממת נשארת!

    השבמחק
  2. איזה כיף של פוסט! כמוך כמוני, גם אני מדור הספייסגירלז. היה כיף לקרוא, תודה :)

    השבמחק
  3. איזה פוסט מקסים, נראית מהממת בכל תקופה בחייך למרות האיפור :P
    בכל אופן, אני ממש מאושרת שלא אעשה טעויות כאלה בזכות עידן הטכנולוגיה. תודה רבה על האזכור והפרגון, אני מסמיקה פה :D

    השבמחק
  4. את זה שאת יפיפיה וקלאסית עם איפור או בלעדיו (ואף מילה על שפתון חום שאצלי לווה בתוחם, מאז ועד היום אני לא חובבת תוחמים) אבל גיליתי שיש לך חוש הומור נפלא.
    תכלס מייבלין זו התחלה טובה :)

    השבמחק
  5. הפוסט הזה החזיר אותי אחורה בזמן! :) אין, אנחנו כל כך "ילדי שנות ה-90" ואנחנו גאים בכך (גם אם רק בסתר ליבנו...). לא מזמן גלגלץ השמיעו ביום חמישי אחה"צ את "גט דאון" של הבקסטריט בויז וזה היה חתיכת נוסטלגיה.. היום - את החזרת אותי עם נו דאוט ושפתון/תוחם "פנינה". הכי שנות ה-90 שיש!
    את מהממת בכל מצב <3

    השבמחק
  6. נחמד ששיתפת אותנו בתמונות נעורים שלך. כבר אז היית יפייפיה

    השבמחק
  7. איזה פוסט כיפי :) היית ונשארת מהממת!

    השבמחק
  8. אלכס את תמיד יפה! מצחיק אותי שלפעמים גם אני וחברות שלי מקשיבות ל-Wannabe בשביל הצחוקים, למרות שזה לא נוסטלגי בשבילנו. אני מניחה שהשירים הכיפיים תמיד שורדים :) תודה רבה על האזכור!

    השבמחק
  9. פוסט מקסים! נהניתי מאוד לקרוא ולהכיר אותך קצת יותר. את יפייפיה <3

    השבמחק
  10. אייי... כמה את יפה יקירתי. היית ועדין!

    השבמחק
  11. בתור ילד "דור הספייס גירלז" אני יכולה להזכר בכמה מראות איפור ולבוש שהייתי שמחה לשכוח (נעלי ספורט פלטפורמה למשל, אודם חום ג'ינג'י וכו'), הפוסט מילא אותי בתחושות נוסטלגיות וזכרונות מצחיקים! נפלאה כרגיל!

    השבמחק
  12. את מהממת בכל תמונה ותמונה!
    אוי בריטני... היו לי פוסטרים שלה וקלסר מלא כתבות ותמונות (מביך)...

    השבמחק
  13. חה חה חה... גם אמא שלי מסתפקת בצללית תכלת (למרות שעכשיו קניתי לה את כל צבעי התכלת האפשריים) ומסקרה.
    כנראה שזה קטע של אמהות רוסיות...

    השבמחק
  14. אנונימי10.5.2015, 16:48

    מהמממממת .

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.