SLIDER

פותחים את הקיץ עם La Roche-Posay

הקיץ כבר כאן והעונה החמה (אם לא נגיד רותחת) של השנה כבר השתלטה עלינו מכל הבחינות. מצד אחד קיץ זה תמיד כיף והוא מביא איתו גם מצב רוח מעולה, מצד שני זאת גם התקופה שבה אנחנו נחשפים לשמש באופן מירבי ויש לזה השלכות. באופן אישי נושא ההגנה מפני קרני השמש המזיקים מאוד חשוב לי ובפוסט הקודם כבר למדתי יחד איתכן על קרינת השמש, ההשפעה שלה עלינו ועל סוגים שונים של תכשירי ההגנה. היום נמשיך לעסוק בנושא ואדבר על המוצרים השונים שנמצאים היום על המדפים שנועדו להגן על העור מהקרינה המזיקה באופן מירבי.
בחודש שעבר הוזמנתי לאירוע של "La Roche-Posay", מותג דרמו-קוסמטיקה צרפתי, שעסק בנושא ההגנה מהשמש. הבחירה של מיקום האירוע לא הייתה אקראית: חוף הים. נפגשנו בשעות אחר הצהריים (אחרי 4 ליתר דיוק), שזה הזמן המומלץ לשהייה בשמש שבו עוצמת הקרינה כבר הולכת וקטנה, ודיברנו על המודעות להגנה יעילה מקרני השמש וגם על ההשלכות של החשיפה הממושכת אליה. היה מהנה ומעניין!
La Roche-Posay נקרא על שם הכפר הקטן במרכז צרפת שבו ניתן למצוא את המים הטרמליים היחודיים והמעושרים בסלניום שמהווים חלק מהמרכיבים של מוצרי המותג וידועים בתכונות של נוגדי חימצון (אנטיאוקסידנטים). בנוסף, כל המוצרים של המותג פותחו תחת פיקוח דרמטולוגי, לא מכילים בושם, לא מכילים חומרים משמרים (פרבנים) ובעלי פורמולה עדינה כך שמתאימים לאנשים בעלי עור רגיש.
Anthelios היא סדרת מוצרי הגנה מהשמש למבוגרים ולילדים, המעניקה הגנה גבוהה במיוחד לכל סוגי העור ובפרט לעור רגיש, עם כמות מופחתת של מסננים כימיים. 
מצאתי סרטון נהדר של La Roche-Posay שמראה מה קורה לעור שלנו בחשיפה לקרינת ה-UV וגם על פעולת ההגנה של תכשיר ההגנה.
קיבלתי 3 ממוצרי הסדרה והיום אסוקר אותם עבורכן ואספר על חווית השימוש שלי.

אתחיל מ-Anthelios XL Extreme Fluid SPF50 שמיועד לעור הפנים.
דברי החברה: תחליב במרקם נוזלי לעור הפנים, לא שומני (אינו דביק), אינו מותיר סימנים לבנים. מתאים לעור רגיל-מעורב. מהווה בסיס לאיפור.  
מרכיבים: התכשיר שייך לקטגוריית Broad Spectrum, כלומר חוסם את קרינת UVA ו-UVB. ברשימת המרכיבים ניתן למצוא את שני הסוגים של המסננים: הכימי Butyl Methoxydibenzoylmethane (או Avobenzone) ו-Octocrylene. הפיסיקלי: Titanium Dioxide.
זאת הייתה ההתנסות הראשונה שלי עם מוצרי הסדרה וה-Extreme fluid סיקרן אותי במיוחד. כידוע אין הרבה מוצרי הגנה לפנים שגם מציעים הגנה גבוהה מקרינת UV וגם מרגישים נעים על העור. התכשיר של לה רוש פוסיי מבטיח לפתור את הבעיה.
* הוא מגיע באריזת פלסטיק קומפקטית וקלה ונוח לשימוש.
* המרקם שלו אכן נוזלי ומרגיש די קליל בהשוואה למוצרים האחרים שניסיתי בעבר.
* כדי לקבל את האפקטיביות המלאה של מסנן הקרינה חייבים להניח את התכשיר ישירות על העור, כי במידה ומניחים אותו על שכבת קרם לחות לדוגמא, המסנן הכימי שבו יהיה פחות יעיל כי יתקשה להיספג לתוך העור.
ועוד נקודה חשובה: אם משלבים 2 מוצרי פנים שמכילים מסנני קרינה, לדוגמא את תכשיר ההגנה ואת המייק אפ או את תכשיר ההגנה ואת קרם הלחות, ההגנה האפקטיבית שנקבל היא זאת של המוצר הראשון שהנחנו על העור. למשל, אם אני משתמשת בתכשיר ההגנה של לה רוש פוסיי בעל SPF 50 ומייק אפ עם SPF 20 השילוב של שניהם לא יתן לי הגנה של SPF70 אלא הגנה של SPF50 של תכשיר ההגנה בלבד, כי אותו אני מניחה לפני המייק אפ. (הסבר מפורט ניתן לראות בסרטון כאן)
* הקרם נוח להנחה ומתפזר בקלות על עור הפנים הנקי. הוא קצת מלבין בהתחלה, אבל זה הולך ונעלם ברגע שהוא נספג "ומתיישב" על העור.
* בתור בסיס למייק אפ הוא לא אידאלי, אבל גם לא גרוע. בדומה לתכשירי הגנה האחרים בעלי מקדם הגנה גבוה הוא כן מורגש על העור, אבל לא מכביד, אלא נעים ולא דביק במיוחד. ניסיתי אותו כבסיס למייק אפ עמיד (קולורסטיי של רבלון) ולא הייתה שום בעיה בהנחה של המייק אפ עליו. העמידות לאחר מכן הייתה טובה, אבל העור התחיל להבריק יותר מהר מהרגיל במהלך היום ודרש פידור קל. אני מניחה שבמקרה של המייק אפים הפחות עמידים זה היה קורה עוד יותר מהר.
אני חושבת שבעניין העמידות של המייק אפ לא כדאי לצפות מאף תכשיר הגנה לניסים ונפלאות כי תמיד נרגיש שהמייק אפ יושב על העור יותר טוב בלעדיו. לכן אני חושבת שצריך פשוט למצוא מוצר שיחיה בשלום עם שאר האיפור ולהיות מודעים לחסרונות שלו.
* בסה"כ אני מאוד מרוצה מה-Extreme fluid, למרות החסרונות שציינתי, כי הוא מספק לי את ההגנה המירבית מקרינת UV וגם נוח לשימוש ולא מכביד על העור שלי.
* ללרוש פוסיי קיימת גם גרסה אחרת של תכשיר ההגנה לפנים שמיועד לעור יבש: Melt-in Cream SPH50.
מחיר: 140 ש"ח ל-50 מ"ל

הבא הוא ספרי הגנה Dermo-Kids Spray SPH50.
מדובר בספרי הגנה שמיועד לעור הרגיש ועדין של הילדים שמספק הגנה גבוהה מפני קרינת השמש.
הידעתן:
* 80% מנזקי השמש מצטברים עד גיל 18.
* תינוקות וילדים רגישים לשמש פי 3 ממבוגרים לכן ממומלץ לא לחשוף את הילדים לשמש בין השעות 10-16 (כמו במקרה של המבוגרים) שאלו שעות עומס החום המרביות.
* מותר להשתמש בתכשירי הגנה יעודיים לתינוקות שעברו את גיל החצי שנה.

במקרה של תכשירי ההגנה לגוף אני תמיד מעדיפה להשתמש ב-spray מאשר בקרמים בטיובה הרגילה. הפעולה היא תמיד יותר זריזה ודורשת פחות התעסקות ומאמץ. הפעם מדובר בספריי קצת שונה ממה שהייתי רגילה אליו כי המרקם שלו  לא נוזלי ושקוף כמו ברוב המוצרים שיש בשוק, אלא מדובר בתחליב לבן ונוזלי. אני לא מניחה אותו ישירות על העור כדי לא ללכלך אלא מוציאה את הכמות הרצויה על כף היד ואז מניחה.
הוא מלבין את העור, אבל נמרח בקלות ונטמע בתוך העור די בקלות והלובן נעלם תוך מספר דקות.
רמת הדביקות: קלה עד בינונית ותלויה בכמות החומר שמניחים. בגלל שאני משתדלת להיות ילדה טובה ולהשתמש בתכשיר ההגנה לפי הכללים, אני מניחה כמות די נדיבה (כפית של קרם על כל יד, בסביבות 2 כפיות על אזור המחשוף והכתפיים) לכן לאחר ההנחה הקרם בהחלט מורגש על העור. מצד שני אין בו את הדביקות המרגיזה והמיוזעת שיש לתכשירים האחרים בעלי מקדם הגנה גבוה והוא בהחלט נסבל גם כשמדובר בטיול בשמש.
התכשיר מבוסס על שילוב של מסננים כימיים ופיסיקליים זהים לאלו של Extreme fluid, לא מכיל בושם וחומ ופרבנים.
מחיר: 149 ש"ח

האחרון: Anthelios XL Stick SPF50
מדובר בתכשיר הגנה בצורת סטיק שמגיע באריזה שמזכירה שפתון. הסטיק נועד לשימוש באזורים הרגישים, כמו אזור העיניים, האף, שפתיים, צלקות ושומות. הוא קומפקטי ומתאים לנשיאה בתיק.
בדומה לשאר המוצרים, במרכיבים שלו ניתן למצוא מסננים כימיים ופיסיקליים. המוצר נטול פרבנים, לא מבושם ובנוסף גם עמיד במים (waterproof).
בהתחלה הסטיק היה נראה לי כמו מוצר די מיותר, אבל לאט לאט גיליתי את היתרונות שלו והיום אני חושבת שהוא אחד המוצרים הפרקטיים שיש.
הסטיק עצמו נראה כמו שפתון בצבע לבן, נטול ריח לחלוטין. הוא מתקבל שקוף על העור ולא מלבין, מרגיש קצת שמנוני על העור אבל לא דביק. השתמשתי בו גם להגנה על השפתיים והוא הרגיש מצויין, ללא טעם או ריח לוואי.
היתרון הגדול של המוצר הזה לדעתי הוא שניתן בקלות להשתמש בו באופן נקודתי בעת הצורך, למשל במקרה של נקודות חן ושומות שמחייבים התייחסות מיוחדת.
אני לא חושבת שזהו מוצר חובה, אבל הוא בהחלט נותן מענה מצויין עבור מי שזקוק לשימוש בתכשיר ההגנה באזורים נקודתיים בגוף וגם עבור מי שמאוד מקפיד על שמירת כל כללי ההגנה על העור ומקפיד גם על הפרטים הקטנים, כמו למשל אזור השפתיים או האוזניים.
מחיר: 119 ש"ח

את המוצרים של La Roche-Posay ניתן להשיג בבתי מרקחת פרטיים בלבד ומוצרי ההגנה של המותג נמכרים ב-40% הנחה. 

שיהיה קיץ מהנה ומוגן!


* גילוי נאות: המוצרים שהצגתי התקבלו לסקירה.

5 תגובות

  1. מיכאלה30.6.2012, 19:38

    תודה רבה, המוצר הראשון בשימוש אצלי ואני נהנית ממנו. כמה את שמה על הפנים? נראה לי שאני לא מקפידה מספיק על הכמות הרצויה.
    הסטיק נראה שימושי, אם הוא טוב גם לאזור העיניים. ניסית אותו שם?

    השבמחק
  2. מאז שגיליתי את IHERB אני מעדיפה במקדם הגנה שלי מקדמים פיזיקליים ולא כימיים כי איתם יש פחות סיכוי לפצעונים.
    הסטיק נשמע מעולה במיוחד בגלל שהוא נוח לנשיאה וקל להניחו באזורים ספציפיים.

    השבמחק
  3. הו הזכרת לי את האירוע הזה ושהיה כיף :-)
    בקרם הפנים אני משתמשת עד עכשיו ומחבבת אותו. אני מרגישה בגלל שהוא מימי יותר הוא פחות שמנוני ודביק ממוצרים אחרים.
    מודה ומתוודה שבקרם לגוף אני משתמשת בתדירות נמוכה יותר....
    אבל הסטיק זה יופי של דבר, כשאני יוצאת לשמש אני שמה אותו על השפתיים ואזורים בעיתיים אחרים, ומרגישה קצת יותר אחראית ומוגנת P-:

    השבמחק
  4. המיקום של האירוע היה מעולה! אחלה תמונות:)
    הרעיון של הסטיק ממש טוב בעייני- הוא בתיק, הוא שם תמיד שצריך!
    אני מאוד אוהבת את המוצרים הללו בספריי, אז אולי אתחבר דווקא לזה של הילדים?:)

    השבמחק
  5. יש לי "חור בהשכלה" :) טרם קראתי את הפוסט הקודם כי פשוט לא מצאתי את הזמן לקרוא ולהעמיק בו..
    עוד אגיע אליו! :)

    הגנה לפנים זה משהו שאני תמיד שומרת, הגנה על שאר הגוף זאת בעיה.
    התחושה של הספריים האלה פשוט לא עובדת עלי. ואין לי כוח לרכוש את כולם בשביל למצוא את ה holy grail
    אני יודעת שביום שאני אמצא אהפוך כ"כ לבנה ושקופה שאני אנצנץ אפילו בלילה... :)
    בנתיים אני מתבאסת שאני לא מוצאת משהו שאני באמת אוהבת...
    אז זה של דר' פישר אני לא אוהבת. משאיר אותי מנצנת ודביקה (ואילו שניסיתי שנה שעברה של דר' פישר גם לא מצאו חן בעיני)
    זה של לייף גם לא משהו.. הלייף לילדים הוא נחמד אבל לפעמים יש חלקים בגוף שפשוט הוא לא נספג בהם כמו שצריך וזה מעצבן..

    בגדול, הגעתי למסקנה שעם SPF גבוה ובמיוחד בקיץ (!) המייקאפ מרגיש יותר בנוח עם פריימר אחרי ה SPF.
    אבל היום עשיתי ניסוי מעניין עם מוצר חדש שנכנס אלי הביתה ואחרי 3 שעות באוטו ובשמש - מרבע ל 14 עד רבע ל 17 - שעות חמות!!! וכמובן המשך היום עד עכשיו
    המייקאפ לא זז בכלל! כמובן שהרגשתי שהפודרה נעלמת לה לאיטה.. ומצאתי את עצמי סופחת קצת שומנים (בעיקר באזור הסנטר שיש עליו כרגע שכבה "מוגברת" להסתרת הפצעים... :S) אבל בסה"כ אני די מופתעת מהשילוב.. הייתי בטוחה שאני ארגיש שאני "נוזלת"...

    לפי איך שאת מתארת את הספריי שלהם הוא לא בשבילי. אני צריכה משהו אינסטנט לפני שאני יוצאת מהבית.
    לא משהו שילבין ויקח לו זמן להתייבש...
    נו, נצטרך אולי לחפש מותג אחר?

    הסטיק נראה לי לחלוטין לא שימושי... :]

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.