SLIDER

זיכרונות בבקבוק הבושם עם Replica By Maison Margiela

Beach Walk Maison Margiela
ידוע כי קיים קשר הדוק ועמוק בין חוש הריח לזיכרון שלנו. הקשר הזה מתקיים בין היתר בפן הרגשי, כמו בסיפור המפורסם מתוך הספר "בעקבות הזמן האבוד" של מרסל פרוסט על עוגיית מדלן פשוטה שעוררה אצלו את זיכרונות הילדות הסנטימנטליים וגרמה לדמיון שלו לנוע אחורה בזמן. הקשר הזה בין עולם הריחות לעולם הזיכרונות שלנו תמיד מתקיים ברקע ובאופן לא רצוני, אבל יש כאלה שיודעים גם לנצל ולהפעיל את אותו. אחת הדוגמאות במופלאות שיש בהיסטוריה הוא "מוזיאון הריחות" של אנדי וורהול האגדי, שיצר לעצמו אוסף של זיכרונות בעזרת אוסף בשמים, אשר כל בושם שימש אותו לתקופה קצרה ואז אוחסן בארון. את הקשר הזה אנו פוגשים גם בחיי היומיום בחללים מבושמים, כמו חנויות של רשתות אופנה גדולות ומשרדים, אשר מפקידים על ריח ייחודי וזהה בשטחם, כך שברוב המקרים נזהה איפה אנחנו גם בעיניים עצומות. לבשמים יש את היכולת המופלאה לשלוח אותנו אחורה בזמן ולהזכיר אירועי עבר, אנשים, חוויות.

המותג שמזקק זיכרונות וחוויות לתוך בקבוקי הבושם
Maison Margiela הוא בית אופנה צרפתי שנוסד בשנת 1988 על ידי מעצב אופנה מרטין מרג'יאלה. העיצובים שלו ידועים בסגנון נועז וחדשני, לעתים אף תיאטרלי וראוותני וסימן ההיכר שלו הוא היכולת "לפרק" את פריטי האופנה לגורמים ואז להרכיב מחדש בצורה חדשנית, מה שנקרא "Deconstructed Fashion". המעצב עצמו תמיד נשאר בצל, סוג של דמות אנונימית ומסתורית, לדבריו במטרה להחזיר את הזרקור לאופנה עילית ולהסית את תשומת הלב מהפרסונה שלו. גם הלוגו על הבגדים של המותג נשאר "אנונימי", התווית מבד כותנה, המחוברת לבגד בארבעה תפרים גלויים, כוללת אך ורק סדרה של מספרים, ללא שם המותג. 

Maison Margiela Beach Walk

ברגע שמכירים את אופי המותג, לא פלא שגם סדרת הבשמים המצליחה נוצרה בקונספט שונה וייחודי. Replica היא קולקציית הקפסולה של מרג'יאלה, הכוללת העתקים מדויקים של פרטי ביגוד והנעלה מהעבר. את אותו השם נושאת גם קולקציית הבשמים של המותג שהושקה ב-2012, אשר לוקחת חוויות וזיכרונות  מהעבר והופכת אותם לבשמים. לכל אחד יש את הריחות המוכרים לו מהעבר, ריחות שמעוררים את הזיכרונות, ריחות שקשורים לאנשים או לתקופות מסוימות, והבשמים של המותג מהווים גרסה מודרנית ועדכנית שלהם.

הבקבוקים של בשמי Replica מגיעים בעיצוב לקוני ונקי, עם אותה תווית הכותנה המוכרת שמציינת את המקום והתקופה להם מוקדש הניחוח. גם הפיה הייחודית עטופה בחוט כותנה עבה, עם קריצה עדינה לתפרים של התווית בבגדי המותג, ומגיעה ללא פקק.

הסגנון
הבשמים מתכתבים עם הקונספט של המותג ולא קשה לזהות גם את ה-
DNA שמשותף לכל הקולקציה. הם דומים לציור בצבעי אקוורל, מעודנים וורסטיליים, יש בהם פשטות מסוימת. "Under The Lemon Trees" הוא אחד הבשמים הרעננים-הדריים הריאליסטיים שיצא לי לנסות, שמשלב את המרירות של קליפות לימונים, חמצמצות של מיץ לימון ותווי בסיס עציים.   "By The Fireplace" הוא הניחוח שיש לו את היכולת להעביר תחושת חום פיזית, עוטף ומעט מתקתק. "Sailing Day" הוא אחת ההשקות האחרונות בקולקציה זאת, בושם בגוון תכלת ועם ניחוח רענן-אקווטי עם נגיעה של מליחות ובריזה של ים. הרשימה עוד ארוכה, אבל מה שבטוח הוא שאנחנו יכולים לבחור כאן לא רק בושם אלא ניחוח בעזרתו ניתן להעצים חוויות וליצור זיכרונות שיתעוררו שוב ברגע שמתיזים את הבושם על העור.

הריח של טיול על שפת הים
הוא וורסטילי, קליל ונטול דאגות, הוא אוורירי, הוא ניחוח השמש על כתפיים חשופות או ניחוח ים חמים, הוא ניחוח קוקטייל טרופי תחת שמשיה. הניחוח הזה הוא חסר דאגות, לא רשמי ולא מנסה להרשים, הוא לוקח אותנו למקום הנינוח והמשוחרר שבו הקצב של הזמן הוא איטי יותר.

שופינג דיוטי פרי
Beach Walk
זהו אחד הבשמים הראשונים בפורטפוליו של המותג ואחד שפופולרי עד היום. דבר ראשון שמרגישים הוא תחושה כמעט פיזית של חום עוטף, תחושה של עור חם אחרי הליכה בשמש. למרות שהוא לא מופיע ברשימת התווים, אני חווה כאן ניחוח של יסמין, מתוק וסמיך ודומיננטי, אליו מתווספים ילנג ילנג עם המרירות הקרמית שלו, מליחות מעודנת של ים, מי קוקוס וקרם שיזוף. הוא מעביר בצורה כמעט מוחשית הרגשה של חופשה באי טרופי, שמש קופחת, עור חם ושזוף וחיים חסרי דאגה.
דיוטי פרי Maison Margiela
את קולקציית Replica של Maison Margiela ניתן להשיג בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון. ההמלצה החמה שלי היא לבחור ניחוח שילווה את החופשה שלכן בחו"ל, ניחוח שישקף את האופי של הטיול וגם יקשר לזיכרונות החדשים שתיצרו.
 

* פוסט ממומן בשיתוף דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

© Stars of Alex • Theme by Maira G.