SLIDER

אקנה של עור בוגר וסרום הרטינול של דרמלוג'יקה - Retinol Clearing Oil

dermalogica retinol serum
 תופעת האקנה של הגיל הבוגר היא לא אחת שנוהגים לדבר עליה בהרחבה וגם במקרים רבים תופעה זאת אינה מאובחנת כראוי. בפוסט הזה מחכה לכן הסבר מקצועי מאת ליאת הפלפרט פליסר, סמנכ"לית ההדרכה של דרמלוג'יקה ישראל, על האקנה שמופיע בגיל בוגר, הסיבות לכך וגם על הפיתוח של דרמלוג'יקה שבא לתת פתרון מועיל. 

הרבה פעמים שומעים על נשים שכבר עברו את גיל 30 ומספרות שאף פעם לא סבלו מאקנה ובעיות עור אחרות, אבל בגיל בוגר יותר נתקפו פצעים בעור הפנים. האם זה משהו חריג או יוצא דופן? לאחרונה אנחנו מודעים יותר ויותר לתופעת "Adult Acne". לא מדובר באותו האקנה שסובלים ממנו בגיל ההתבגרות, אבל כן מדובר בתופעה שכיחה שהרבה נשים מעל גיל 30 סובלות ממנה. "האקנה של הגיל המבוגר" מופיע בגיל בוגר בעור שלעולם לא סבל מאקנה (לא לבלבל עם "אקנה" מתמשך, שהתחיל בגיל ההתבגרות ונמשך גם לאחר מכן).  הפצעים ממוקדים באזור הלסתות, כמעט ולא רואים בו נקודות שחורות, העור לא שמן. המסכות שהגיעו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה אף החמירו את המצב ובמיוחד במקרה של אקנה. 

אילו גורמים שאנו נחשפות אליהם עלולים לגרום להופעת "האקנה של הגיל המבוגר"?

  • סטרס הוא הגורם מספר אחד לתופעת האקנה, כי הוא משפיע על הגוף שלנו בהרבה מאוד מערכות, אפילו על מערכות של  בלוטות החלב ועל כמות ההפרשה שלהן. לדבר על חיים ללא סטרס בימינו זה קצת קשה, אבל אנו חייבות להשתדל להוריד את רמות הסטרס גם למען הבריאות הכללית שלנו ובפרט גם למען מראה העור שלנו. 
  • סגנון החיים: האם אנחנו ישנות מספיק? האם אנחנו אוכלות מסודר? האם אנחנו אוכלות אוכל מזין או ג'אנק פוד? האם אנחנו מעשנות? מה היא רמת זיהום האוויר בסביבה שלנו? 
  • בנוסף לכך, שינויים הורמונליים, כולל הריונות או טיפולי פוריות, גיל המעבר, שחלות פוליציסטיות, כל אלו יכולים להיות טריגר להתפרצות האקנה.

מה קורה אחרי שמתחילים לראות את האקנה? אנחנו מנסות לפתור את הבעיה לבד, קצת נוגעות, קצת לוחצות, קצת מסתירות בעזרת המייקאפ, ואז אחרי תקופה אנחנו מתבוננות בעור הפנים ורואות שתי תופעות מאוד מאכזבות: קמטוטים, עור שכבר לא כל כך צעיר ובוהק, ופיגמנטציה פוסט-דלקתית (במיוחד במקרה של עור כהה שבו כל פצע שמחלים משאיר כתם. הפיגמנטציה הזאת אינה קשורה לחשיפה לשמש). ברגע שפצעים אלו מחלימים, נשאר כתם פיגמנטציה ובמקרים חמורים יותר נשארת צלקת, שהיא אובדן של רקמת עור, שקע או בליטה, וזהו המצב שאין לו פתרון. זאת הסיבה בגללה חייבים לטפל באקנה בדרך הנכונה ולרפא את העור לפני שמגיעים למצב של הצטלקויות. 

הדבר הראשון שעושים זה איסוף נתונים, על מנת לבחון מה השינויים שאפשר לעשות על מנת לטפל בתופעת האקנה. מה מכל מה ששמעתי וקראתי מתאים לי ולחיים שלי: איך המצב ההורמונלי שלי? הפסקתי גלולות? נכנסתי להריון? מה רמת הסטרס בחיים שלי וכו'. 

Active Clearing היא סדרה של דרמלוג'יקה שמיועדת לטיפול בו זמנית בדחיית סימני ההזדקנות ולתיקון הקמטוטים לצד טיפול אמיתי ועמוק באקנה והופעת הפצעים, כי כבר אין צורך לבחור במה לטפל קודם ובמה אחר כך אלא מטפלים בשתי התופעות יחד. התכשיר הטיפולי של דרמלוג'יקה  Retinol Clearing Oil פועל בשני המישורים יחד. 

דרמלוג'יקה סרום רטינול טיפולי המלצות

מה החידוש כאן בהשוואה לתכשירי טיפוח אחרים שמכילים רטינול? מדובר בסרום המבוסס על שמן שבעזרתו מתאפשרת הפעולה הכפולה של טיפול אנטי אייג'ינג לצד טיפול בפצעים. חלקכן תרימו גבה, הרי המילה "שמן" מדליקה את כל הנורות האדומות לכל מי שסובלת מפצעים וחשש מהתפרצות עוד יותר גדולה שלהם. אז למה בחרו דווקא בבסיס של שמן? ויטמין A (רטינול או רטין-A) הוא מסיס שמן והכי טוב לרכיב זה להיות בסביבה של שמן. בנוסף, חומצה סליצילית (בטה-הידרוקסי) גם היא חומצה ליפו-פילית ומתחברת בצורה הטובה ביותר למרקם שומני. ולכן שני החומרים הפעילים האלו, בעלי עוצמה טיפולית כל כך גדולה שולבו בתוך בסיס של שמן כדי לשקם ולהרגיע ולחזק את מעטפת העור החיצונית שלנו ולמנוע גירוי, רגישות, קילוף ואודם. אז במקרה הזה השמן הוא מבורכך והוא זה שמסייע בתהליך הריפוי של העור ולא אחד שיגרום להזנת יתר ולהופעת הפצעונית.

הרכיבים:

  • רטינול בשחרור מושהה על מנת שיגיע בקצב מבוקר. כל נגזרת של ויטמין A מביאה בסופו של דבר לאותה התוצאה, אבל הדרך היא שונה. הטיפול עם רטין A עם תרופת המרשם של רופא עור מטפל נטו בבעיה של פצעים, אבל לא לוקח בחשבון את הדרך שבהרבה פעמים בלתי נסבלת והעור נראה מגורה, אדום, יבש, המייקאפ לא יושב טוב וכו'. לכן לא פחות שהדרך של הטיפול תהיה נוחה ונעימה, כך גם תושג התוצאה בסופו של דבר וכך גם יקטן הסיכוי להפסקת הטיפול באמצע. 
  • חומצה סליצילית בריכוז 2% (לריפוי של הפצעים והדלקת). חומצה סליצילית היא זו שאחראית על תהליך הריפוי של העור. היא חודרת לעומק העור, ממיסה, מנקה ומטהרת את הנקבוביות, כי אנו חייבים מעבר חמצן טוב על מנת למנוע תהליכים דלקתיים ולסילוק של חיידקי האקנה. בנוסף, היא מבצעת תהליך עדין של פילינג. 
  • חשוב להדגיש: חומצה סליצילית ורטינול אסורים לשימוש במהלך ההריון וההנקה!
  • תערובת שמנים: שמן ארגן, רוז היפ, שמן חוחובה. זהו לא תכשיר קוסמטי ולא אחד שמגיע באותם הניחוחות הנעימים והמבושמים.  תערובת השמנים כאן דומה מאוד בהרכבה למעטפת השומנית הטבעית של העור והיא עוזרת לחיזוק מחסום ההגנה הטבעי של העור, במיוחד במקרה של עור מיובש. השמנים הם נוגדי חימצון מצויינים ועוזרים להילחם ברדיקלים חופשיים. ובנוסף, השמנים הם אלו שמסייעים לעבור את הטיפול ברטינול מבלי לגרום לעור מגורה, אדום ומתקלף. 

האם אסור להשתמש ברטינול בקיץ? רטינול הוא רכיב פוטו-סנסיטיבי, לכן במידה ולא מתפעלים אותו כראוי, הוא עלול בהחלט לגרום להופעת הפיגמנטציה בעקבות החשיפה לקרינת השמש. אבל אפשרי בהחלט להשתמש בתכשיר המבוסס על רטינול בתנאי שמשתמשים בתכשיר SPF גבוה ודואגים לחדש אותו במהלך היום. 

מה הגיל המומלץ לטיפול כזה? תהליכי ההזדקנות לא מתחילים בגיל 60 אלא בגילאי ה-25 בהם מתחילים לראות את הסימנים הראשונים, במיוחד בהתחשב בגנטיקה ובאורח החיים. לכן על מנת לטפל בעור ולעכב ככל הניתן את תהליכי ההזדקנות ואת סימני ההזדקנות, מתחילים לטפל בעור לפני ההופעה של הסימנים האלו, בגיל בו עוד ניתן לעזור וגם לראות תוצאות בהמשך. 

הסרום מיועד לשימוש בלילה, כי גוף האדם מתקן ומשקם את עצמו בלילה וזה הזמן המושלם לטיפול. התכשיר הוא טבעוני, אינו מכיל פרבנים, אינו נוסה בבעלי חיים. סדרת Active Clearing של דרמלוג'יקה כוללת שישה מוצרים לשיגרת טיפוח יעילה על בסיס יומיומי, כי הטיפול באקנה, במיוחד באקנה של גיל מבוגר חייב להיות רציף 24/7. 

אין הגבלה למשך זמן הטיפול עם הסרום, ניתן להמשיך להשתמש בו עד להחלמה המלאה. בנוגע לשילוב עם תכשירי טיפוח נוספים, אין צורך, אלא אם כן מוסיפים תכשיר לחות ללא חומרים פעילים על מנת להקל על העור. הרבה פעמים נוטים לחשוב שככל שהתכשיר "שורף" יותר, כך הוא יעיל יותר, אבל מדובר במיתוס, מכיוון שתכשיר טיפולי יכול להיות פעיל ביותר מבלי לגרום שום טראומה לעור וכזה הוא גם הסרום של דרמלוג'יקה

הסרום נשלח אלי לסקירה והשתמשתי בו למשך מספר תקופות רציפות של כחודש ימים. העור שלי מעורב עם נטיה לשמן ונוטה להתפרצויות של קומודונים וחוסר אחידות, במיוחד בתקופות של סטרס וגם בחילופי העונות. לא הייתי קוראת לזה אקנה על פי ההגדרה, אבל בכל זאת במצבים כאלה אני מחפשת פתרון יעיל שיחזיר לי את מראה העור החלק.
Dermalogica active clearing serum סקירה

המרקם של הסרום הוא שמן קליל מאוד וגם מיימי מאוד, לכן הכי נוח לטפטף את הכמות הרצויה (בין 6 ל-10 טיפות) לתוך כף היד ולאחר מכן לפזר אותו באחידות על הפנים. אני מודה שלפני שניסיתי אותו המילה "שמן" קצת הרתיעה אותי מחשש לתחושה כבדה ומגע דביק, אבל כל זה לא קרה בפועל. התכשיר מאוד מאוד קליל ודקיק, נספג די מהר ומשאיר תחושה חלקלקה ולא מכבידה. כבר אחרי השימוש הראשון העור הרגיש מאוד חלק בבוקר שלמחרת, בשימוש רצוף של שבוע כבר התחלתי לראות שגם הגוון של העור אחיד יותר. למרות שמדובר בתכשיר עם שני רכיבים פעילים כמו רטינול וחומצה סליצילית, הוא לא "שורף" ולא מגרה את העור, אפילו לא מעקצץ. מאוד אהבתי את הסרום, במיוחד לאור העובדה שאת התוצאות רואים כבר מהשימושים הראשונים. 

את מוצרי דרמלוגי'קה ניתן להשיג באתר האונליין של המותג וגם אצל הקוסמטיקאיות הנבחרות המשווקות את המותג בקליניקה.



* המוצר נשלח לסקירה באדיבות דרמלוג'יקה ישראל, הקישורים בפוסט הם קישורים "רווחיים" (אפיליאייט)

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

© Stars of Alex • Theme by Maira G.