SLIDER

פוסט סיכום השנה

סיכום השנה שלי הפעם לא יוקדש לאיפור או לקים, כי אני רוצה לדבר על הדברים המשמעותיים שקרו השנה בחיים שלי והתובנות שאני לוקחת איתי לשנה החדשה.
אני קוראת ל-2015 "שנת השחרור" שלי, כי אני מרגישה שמהלכה עברתי כל כך הרבה שינויים.
אחת ההחלטות המשמעותיות שעשיתי שהכי הפחידה אותי ועם זאת התגלתה בדיעבד כי נכונה עבורי היא סיום מערכת היחסים שלי עם בעלי (כבר לשעבר). אני חושבת שהחלק הקשה ביותר כאן לא היה הצעד עצמו, אלא האומץ שצריך לאזור כדי להודות בכך שהיחסים מיצו את עצמם, להודות שניסינו ולא הצלחנו וזה לא עובד יותר, להפסיק לשחק את המשחק שהכל בסדר (למראית עין) ופשוט לעשות את מה שטוב לי מבלי לחשוש מה יחשבו על זה אחרים. מהרגע שכל חלקי הפאזל האלו התחברו יחד, הכל הפך לקל ומאוד ברור וזאת הייתה הקלה עצומה. השיעור שלמדתי מהתהליך הזה הוא די פשוט אך לפעמים לא קל לישום. במקרה של החלטות חשובות או כל מיני מקרים בעייתיים בחיים, לפעמים אנחנו נוטים להתפזר ולבקש עצות מהאנשים או אפילו לבחור לחיות בהכחשה ולהראות כלפי חוץ שהכל אצלנו נפלא. אני יכולה להשוות את זה בתור דוגמא לתופעה נפוצה ברשת, כאשר רואים חשבונות פייסבוק או אינסטגרם ש"מנצנצים" מרוב תמונות יפות של חיוכים/טיולים/תמונות של זוגיות דביקה וכו' ולא פעם נוכחנו לדעת שזוהי מראית עין אחת גדולה והמציאות מבפנים שונה לחלוטין ממה שאנחנו רואים. אז העצה שלי היא לזכור שהחיים המאושרים זה משהו שאנחנו יוצרים בתוכינו, כל אחד בדרך שלו, בכך שאנחנו בוחרים לעשות את מה שטוב לנו ונכון לנו, כל השאר בסופו של דבר לא משנה.
אף פעם לא הייתי הטיפוס של ספורט ולמרות שניסיתי מספר פעמים ורכשתי מנוי לחדר כושר, אף פעם לא הצלחתי להתמיד בזה באמת. בשנה האחרונה זה השתנה, כי קודם כל התחלתי להתייחס לאימוני הכושר שלי לא כאל מטלה מעיקה אלא כזמן איכות שלי עם עצמי והשקעה בגוף ובבריאות שלי. די מהר זה הפך לדבר ההכי טבעי שיש בשגרה שלי וגם גיליתי את הכיף וההנאה שמגיעים אחרי האימון וגם מצב רוח נפלא. היום אני מקפידה על שגרת אימונים קבוע של 3 פעמים בשבוע בממוצע, מאוד אוהבת את שיעורי היוגה והפילאטיס וגם אימוני כושר הרגילים.
בהמשך הישיר לנושא הספורט, השינוי הנוסף והלא פחות חשוב הייתה ההחלטה לבשל ולאכול אוכל ביתי ולהפסיק לאכול ג'אנק פוד, במיוחד בעבודה. נכון, יש ימים שאין זמן לבשל או שאין כוח, אבל מבחינתי היה מדובר בסוג של משמעת עצמית של דאגה שכל אוכל אוכל מזין ובריא במקום שאסתפק באוכל מוכן שממילא לא עושה לי טוב.

הקוראות הוותיקות בוודאי שמו לב לירידה בכמות הפוסטים וגם לירידה בנוכחות שלי ברשת החברתיות ואת הסיבות לכך די פירטתי למעלה. אני מאוד אוהבת את הבלוג ולא מתכוונת להפסיק לכתוב, אבל  הוא לא החיים שלי ואף פעם לא יוכל להחליף את המפגש עם החברים או נסיעה מעניינת, לכן כרגע אני מנסה למצוא את האיזון בין כתיבה והכנה של הפוסטים שלרוב דורשים השקעה של זמן לבין שאר העיסוקים שלי.
השנה האחרונה לימדתי אותי להסתכל על החיים מזווית מעט אחרת ולהעריך יותר את מה שיש לי במקום להסתכל על מה שחסר או היה יכול להיות. כהמשך הישיר לזה היה גם ללמוד להסתכל על הדברים מנקודת מבט חיובית ולשמור תמיד על מצב רוח טוב. תמיד יש עליות וירידות, אבל ברגע שלומדים לקחת את הדברים בפרופורציה ולמצוא את הטוב גם כשקשה, זה מוביל לסוג של שקט נפשי ותחושה שלמרות הכל הכל יהיה בסדר.

אז בנימה האופטימית הזאת, אני רוצה לאחל לכל הקוראות שלי וגם לעצמי שנה נפלאה, שתביאי איתה שינויים עוד יותר טובים, המון אושר והגשמה עצמית, תהיו אתן, תאהבו את עצמכן ומי שאתן ותהנו בכל רגע נתון!

17 תגובות

  1. את נפלאה ונהדרת, ואת זה אני אומרת בתור מישהי שהייתה עדה לתהליכים שעברת. רואים שכל אחד מהשינויים שעברת רק עשה לך טוב, למרות שהשינוי עצמו היה כרוך בקשיים. מאחלת לך שנה נוספת של נסיעות מעניינות ומפגשים כייפים ;-)

    השבמחק
  2. את אמיצה ומעוררת השראה. מאחלת לך רק טוב בשנה החדשה, מקווה שייצא לנו להיפגש יותר.

    השבמחק
  3. את מדהימה, וכמו שאמרתי בעבר,מלאת אומץ ותותחית בסה"כ
    שינויים טובים ומבורכים (את מכירה אותי ואת הכושר) ומאחלת לך המון מפגשים חברתיים ונסיעות

    השבמחק
  4. איזה פוסט נפלא, את באמת מלאת אומץ, שתהיה שנה טובה, מהנה ומרגשת :)

    השבמחק
  5. כתבת נפלא! אני מאחלת לך להמשיך בדרך שהתחלת בה כי היא בהחלט עושה לך רק טוב!

    השבמחק
  6. אוהבת אותך ומעריכה עד אין קץ. מחכה לך המון טוב

    השבמחק
  7. מדהימה אחת! מלאת אומץ ומעוררת השראה! מאחלת לך שהשנים הבאות יביאו איתן הרבה אושר אמיתי ושמחה ואהבה, שתמשיכי לאהוב את עצמך ולשים את עצמך במקום הראשון. אוהבת המון

    השבמחק
  8. את נפלאה, אמיצה וחזקה! כמישהי שיודעת איזו דרך עברת עד היום ואיזה החלטות היית צריכה לקחת אני מעריכה אותך בכל פעם מחדש ומאמינה בך מאוד. מאחלת לך אושר אינסופי והגשמת כל משאלות ליבך במהרה! אוהבת אותך ♥

    השבמחק
  9. טל פלג4.1.2016, 22:20

    מקסימה!! אני כבר לא קוראת יותר בלוגים, אבל כותרת הפוסט סקרנה אותי ואני שמחה לשמוע שאת במקום טוב ומאחלת לך שרק ימשיך ככה ושתהיה שנה נפלאה. מתגעגעת, נשיקות!!

    השבמחק
  10. כבר הרבה זמן שלא יצא לי לקרוא משהו שאדם זר כתב ולהרגיש חיבה כל כך מידית כלפיו. את נראית כמו אדם מקסים, מעריצה אותך על הצעדים האמיצים שעשית ומקווה שהשנה הקרובה תהיה לא פחות ממדהימה עבורך.

    השבמחק
  11. את נהדרת! וכל הכבוד לך על ניסיון יצירת האיזון בין התחומים השונים. תודה רבה ששיתפת בפוסט כזה אישי. מאחלת לך בחזרה שנה טובה\ ושנה שמלאה רק בטוב, בבריאות, בחוויות חדשות, באושר, בהגשמה בכל מה שתאחלי לעצמך!

    השבמחק
  12. פוסט מאוד מרגש והתמונות שלך פה מתחברות לכל נושא "השחרור". אלכס מקסימה מאחלת לך שנה נהדרת ומוצלחת, אושר, הגשמה וסיפוק ♥

    השבמחק
  13. בתור גרושה +1 כל כך מתחברת למה שכתבת.. ומקווה שהשנה הזו תהיה שנה של שחרור אמיתי וסיפוק עצמי!
    נהדרת!
    ליו

    השבמחק
  14. אחרי שנת האמנסיפציה שלך, מאחלת לך 2016 נהדרת! את מקסימה וחזקה, כל הכבוד!

    השבמחק
  15. אנונימי6.1.2016, 10:25

    הי, קוראת לעיתים את הבלוג שלך ונהנית. כל הכבוד על הכנות והאומץ. מאחלת לך שהשנה תהיה לך נפלאה ממש

    השבמחק
  16. בנות יקרות, תודה מכל הלב על כל התגובות החמות והמרגשות! <3

    השבמחק
  17. לא יודעת איך פספסתי את הפוסט הזה... הזדהיתי מאוד עם כמה דברים שכתבת, למשל עם הנטייה להעדיף להישאר במקום למרות שלא בהכרח טוב לנו בו. אבל לפעמים צריך לזוז ולהמשיך הלאה, גם אם זה כואב או נראה מוזר לאנשים אחרים.
    גם התחברתי לתהליך שאת עוברת, עם הרצון לעשות פעילות גופנית ולאכול בריא וטוב יותר. זה משהו שאני עוברת עם עצמי בשנתיים-שלוש האחרונות, לאט לאט. ובאמת ברגע שזה לא מטלה כפויה אלא רצון לדאוג לעצמנו זה הופך להיות הרבה יותר קל, ואני לאט לאט לומדת להנות גם מזה.
    אני מקווה ש-2016 תהיה שנה מדהימה, עם המון דברים חיוביים והרבה שלווה :)

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.