SLIDER

אוקטובר הורוד - פוסט אישי

אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן השד וכל שנה שוטפות אותנו פעילויות שונות ומשונות שהמטרה של רובן היא הגברת המודעות למחלה ועידוד האיבחון המוקדם על ידי הפצת התכנים לקהל נשים הרחב. בשנים האחרונות ראינו "משחקים" שונים שהיו שנוים במחלוקת ועוררו לא מעט תגובות אנטי ברשתות החברתיות, אבל משום מה השנה יש שקט יחסי.

אז כפי שכבר הבנתן מהכותרת, המטרה של הפוסט הזה היא לעודד אתכן להיבדק ולא לטמון את הראש בחול, כפי שאני נהגתי לעשות בשנים הקודמות. זהו הסיפור האישי שלי.
אני חייבת להודות שלפרסומים השונים ברשת ובטלוויזיה, במיוחד ב"אוקטובר הורוד" כן הייתה השפעה עלי, אבל בכל זאת כל פעם דחיתי את הבדיקה עם כל מיני תירוצים לא מעניינים שתמיד אפשר למצוא אם לא כואב כלום ומדובר בבדיקה שיגרתית (בדומה לבדיקת דם, רופא שיניים, תמשיכו את הרשימה לבד..). התחלתי להרגיש שמשהו לא בסדר במהלך השנה האחרונה כששמתי לב שחיבוק חזק של בעלי גורם לי כאב מציק בחזה. אז כבר נגמרו התירוצים וקבעתי תור תחילה לרופאת משפחה, כדי לא להמתין מספר חודשים לתור לכירורגית שד באזור המגורים שלי, ולאחר מכן הופניתי לבדיקת אולטראסאונד.

טכנאי האולטראסאונד בישר בנחמדות ורוגע שהנה רואים את "הגוש", החבר החדש שלי, בבירור על המסך, שאין ממה להילחץ, ואפילו לימד אותי לעשות בדיקה עצמית ולחוש אותו. אחרי זה באה בדיקת הביופסיה, כדי להסיר כל ספק ולהיות בטוחים שאכן מדובר בגוש שפיר, כפי שהסביר ההכירורג שטיפל בי. הביופסיה נעשית בבית חולים בהרדמה מקומית וקיימות מספר שיטות, כאשר ההליך הקצר ביותר הוא True Cut (ביופסיית מחט עבה). החומר של ההרדמה הוא אותו החומר שמשתמשים בו בטיפולי שיניים. במבט לאחור, בתור אחת שלא כל כך רגישה לחומר ההרדמה הזה, הייתי צריכה לציין זאת בפני הבודקת ולבקש מינון גבוה יותר מראש, אך מרוב שהייתי לחוצה לא עשיתי את זה. למרות שהרבה מספרות שהבדיקה לא כואבת בכלל ולא מרגישים כלום, עבורי זאת הייתה חוויה לא נעימה ואני ממליצה לכל מי שלא רגישה לחומר הרדמה לציין זאת מראש בפני הבודק.

"הגוש" אצלי נקרא בשפה המקצועית פיברואדנומה והוא אחד הגידולים השפירים השכיחים של השד. נכון להיום אני מקפידה על בדיקת מעקב אצל כירורג מומחה כל חצי שנה ואני רגועה.

החוויה שעברתי הייתה מטלטלת עבורי, בעיקר כי כעסתי על עצמי שלא הקפדתי להיבדק כפי שהומלץ, גם אם לא מרגישים כלום, וגם בגלל העובדה שהיה חשד קלוש למחלה הנוראית הזאת שפוגעת בכל כך הרבה נשים ומחשבה על מה שעלול היה לקרות. המסר שלי אליכן הוא פשוט ולא קשה לביצוע: לכו להיבדק! כולנו עסוקות, עובדות, מטפלות במיליון דברים ביום ועדיין כל זה לא תירוץ מספיק טוב. פשוט קבעו תור!

להסברים מפורטים בנושא ומאגר מידע כנסו לאתר של האגודה למלחמה בסרטן השד.

כמידי שנה מספר חברות איפור וטיפוח מציעות מוצרים מיוחדים בסימן הסרט הורוד שחלק מההכנסות ממכירתם נתרמות לארגונים שונים.
ברשת ללין תוכלו למצוא מסכת עיניים מרגיעה ומטפחת בעלות של 20 ש"ח, כאשר 50% מהרווחים מהמכירות בחודש אוקטובר יועברו לעמותת "אחת מתשע".

כבר שנה שמינית ברציפות מותג הלקים OPI משיק מהדורה מוגבלת של מארז לקים ופצירה ותורמת לחקר המחלה. את המארז ניתן להשיג ברשת נייל סטודיו או במרכזי טיפוח מקצועיים תמורת 130 ש"ח.
קבוצת החברות אסתי לאודר יצאה בפרוייקט "חולצה בוורוד" כחלק מקמפיין המודעות העולמי לסרטן השד. מחיר החולצה 50 ש"ח והיא נמכרת בסניפי מאק ובובי בראון ברחבי הארץ וגם אונליין באתרים  timeout ודראגסטור. 100% ממכירת החולצה יועברו כתרומה לאגודה למלחמה בסרטן.
תשמרו על עצמכן, יפות ובריאות!

10 תגובות

  1. תודה על שיתוף כל כך אישי

    השבמחק
  2. תודה על השיתוף, ומאחלת לך רק בריאות.
    חשוב חשוב חשוב להיבדק באופן תקופתי

    השבמחק
  3. רק בריאות! תודה על השיתוף, זה כל כך לא ברור מאליו.

    השבמחק
  4. כולנו נוהגות לדחות דברים אקוטיים כמו בריאות כי יש משהו "חשוב יותר" "דחוף יותר".. אז לא נורא, שבוע הבא.. חודש הבא.. שנה הבאה. כל הכבוד על הפוסט, בהחלט חשוב להבדק! אלה החיים שלנו, אין חשוב מזה

    השבמחק
  5. כמי שנמצאת בדרגת סיכון גבוהה ולא תמיד לקחה אחריות להיבדק, מאוד מזדהה עם תחושתך, עבורי הבדיקה כואבת מאוד, מציקה עד מאוד ומפחידה שמא יתגלה משהו, אולם אני מבינה ומאמינה שהיא מצילה חיים ומשפרת איכות חיים ולכן באופן אישי מתחברת מאוד ליוזמות של החברות שמשלבות פינוק ומעשה טוב עם חשיבות רפואית. לא סתם אומרים "רק בריאות"


    השבמחק
  6. וואו, מטלטל... כל הכבוד על האומץ להיחשף ככה, כי באמת כמו שאמרת כל כך קל לדחות את הדברים האלה ובלי לשים לב עברה כבר שנה [או חמש].
    אני שמחה לשמוע שהגידול שפיר ושאת רגועה ובמעקב :) לעוד הרבה הרבה הרבה שנים בריאות ומאושרות...

    השבמחק
  7. מצטרפת לאלטר אגו בכל מילה. חיבוק גדול ורק בריאות!

    השבמחק
  8. תודה רבה רבה על השיתוף!

    השבמחק
  9. תודה על השיתוף, הרבה בריאות!!

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.