SLIDER

משקפי שמש

משקפי שמש כבר מזמן הפכו לאקססורי אופנתי ובנוסף לתפקידם "הבריאותי", שהוא ההגנה על העיניים והעור שמסביב לעיניים מקרני השמש המזיקים, הם  הפכו לחלק בלתי נפרד מכל הופעה אופנתית וגם מעידים על האופי של מי שמרכיב אותם. התכונה הזאת בין היתר הופכת את הבחירה של משקפי השמש החדשים לקשה מאוד עבור אנשים רבים.
כמו שכל חברת אופנה, בין אם זה בית אופנה בינלאומי ובין אם זאת רשת מקומית, משיקה 2 קולקציות בשנה (סתיו-חורף ואביב-קיץ), כך גם היצרנים של משקפי שמש ומסגרות למשקפי ראיה דואגים לעדכן את הקולקציות  שלהם פעמים בשנה לפחות.
בחרתי עבורכן את הטרנדים השולטים של השנה ודגמים של משקפי השמש שאני אישית מאוד אוהבת.
באופן כליי, טרנד הרטרו השתלט על משקפי השמש ובינתיים מסרב לעזוב במשך השנתיים האחרונות.
Audrey Hepburn (מקור)
אחת המגמות הבולטות הן מסגרות oversized בהשראת Jackie Oh:
רוזי הנטינגטון וויטלי מרכיבה את Racy של Oliver Peoples (מקור)
Chloe 2119 (מקור)
Oliver Peoples דגם Zaya (מקור)

המבנה של מסגרות האלו הוא ישר ולא אמור להיות צמוד לפנים באזור הרקות. לדעתי סגנון כזה של משקפי שמש מתאים לכולן, רק צריך למצוא את הדגם הנכון. למסגרות האלו יש הרבה נוכחות על הפנים ולמי שלא רגילה לזה יהיה טיפה קשה להתרגל לרעיון: "מה זה, אני נראית כמו זבוב" זה המשפט הנפוץ ביותר שאני שומעת. בדרך כלל יש לנו "דפוס" מסוים בבחירת משקפי השמש וברגע שבוחרים סגנון שונה ומבנה אחר של מסגרת צריך להתרגל לרעיון ולמראה החדש.
לכן אם נורא בא לכן משקפי oversized, אבל אתן חושבות שזה לא מתאים לכן - סימן שלא חיפשתן טוב.

טרנד נוסף, שמגיע אלינו משנות החמישים הוא מסגרות "חתוליות":
ה-50's כאן! (מקור)
אלו מסגרות יותר טרנדיות ולא כל אחת תתחבר לסגנון הזה.
המראה הוא מאוד נשי וסקסי והיום קיים מבחר גדול של דגמים בסגנון הזה, החל מקלאסיים ונקיים ועד תיאטרליים ומוזרים.
Tom Ford 173 (מקור)
אוליביה פאלרמו מרכיבה את "Diorzeli" של דיור (מקור

Alexander Mcqueen 4178 (מקור)


ואם לוקחים את הטרנד הזה עד הסוף (או, פינת הביזאר שלי):
Marc Jacobs (מקור)
ואם כבר מדברים על רטרו אפשר ללכת עם זה עד הסוף ולבחור משקפיים בסגנון וינטג' ממש כמו של פעם:
ג'ניפר אניסטון מרכיבה את "Sheldrake" של Oliver Peoples (מקור)
מותג צעיר (בכל המובנים) שמצטיין בקטגוריה הזאת הוא "Retro Super Future" (או פשוט "Super").
דגם Ciccio (מקור)

דגם Francis (מקור)
עוד מותג "מצטיין" בקטגוריה הזאת הוא "Persol", שנוסד בתחילת המאה ה-20 ומתאפיין בסגנון רטרו נקי ומסגרות קלאסיות. איכות איטלקית משובחת במחיר נוח.
היידי קלום מרכיבה דגם 649 של Persol (מקור)
עוד בקטגוריה הזאת - משקפיים עגולים בהשראת הסגנון של ג'ון לנון:
הצבעים השולטים: חום מנומר על כל גווניו, שחור (כמובן) וזהב. עדשות עם ציפוי מראה (כמו בתמונה של היידי קלום) כסופה או צבעונית ומרקם מאט של מסגרות - הכי IN.
Italia Independent דגם 067 - מרקם מאט למראה "מיושן" (מקור)
אם אתן חושקות בזוג חדש של משקפי שמש, היום עומד לרשותכן מבחר גדול ומגוון של קולקציות שתוכלו למצוא בחנויות האופטיקה. יש אינספור שמות של מותגים שקיימים היום בארץ ונראה לי שצריך לעשות קצת סדר בעניין הזה: 1. "מותגי הבית" - מסגרות של משקפי השמש (ומשקפי הראיה לרוב) שהחנות (בדרך כלל רשתות האופטיקה) מייבאת לארץ תחת שם מותג שלה. אלו מסגרות שתמצאו רק ברשת הספציפית שמשווקת אותן.
2. מותגים בינלאומיים - כאן נראה לי הכל ברור. מי שיש לה מושג קלוש באופנה יודעת מי אלהPrada, Dolce&Gabbana Dior וכו'. וגם אם לא מכירים מותג מסויים - Google it! בהמשך הפוסט אתייחס רק לקטגוריה הזאת.
היצרנים של משקפי השמש משתמשים בחומרים איכותיים ביצור המסגרות וגם בעדשות באיכות גבוהה, כך שמשלמים לא רק עבור השם שמוטבע על המוט.

התפקיד הראשוני של משקפי השמש הוא להגן על העיניים ועל העור שמסביב מקרינת UV (אולטרא-סגולה) המזיקה. כאן יש להפריד בין המושג "מסנן קרינה" ורמת הכהות של העדשה:
מסנן קרינה הוא ציפוי מיוחד שיש על העדשה שלא נותן לגלי האור האולטרא סגול לעבור דרכה ולהגיע לעיניים שלנו. כל העדשות של היצרנים המובילים חוסמות את קרינת UV ב-100% ואין אופציה אחרת או רמות סינון שונות.
לעומת זאת, העדשות יכולות להגיע בשלל של גוונים מהכי בהירים ועד הכהים ביותר, צבועות בצבע אחיד, מדורג (כהה למעלה ובהיר יותר למטה) או כמה צבעים ביחד. לצבע העדשה אין השפעה על רמת הסינון של קרינת UV, ואם בחרתן משקפיים עם עדשות יחסית בהירות ואתן מסתנוורות - זה לא אומר שהעדשה הזאת "מזיקה" או "לא מגנה". זה אומר שאתן רגישות יותר לאור השמש המסנוור ועדיף ללכת על עדשה כהה יותר.

נכון להיום, כדי לקנות משקפיים שמש של מותג ידוע אין צורך לקחת משכנתא. יש מבחר רחב של יצרנים שמציעים את המסגרות שלהם במחיר נוח, שמתקרב למחירים של "מותגי הבית" (שפעם היו זולים יותר משמעותית). כך למשל תוכלו להתחדש במסגרות האופנתיות של VoguePersol, Ray Ban שהמחירים שלהם נעים בין 500 ל-700 בקירוב. היתרון כאן הוא שבמקרה והעדשות נשרטות או שהמוטות נשברים, ניתן להזמין רק את החלק עצמו מהיצרן במחיר מוזל ולהמשיך להינות מהמשקפיים. יתרון נוסף היא אחריות היצרן על פגמים במסגרת, כמו קילוף בצבע או בציפויים.

משקפי שמש הם האקססורי שמבטא את האישיות ואומר משהו על האופי שלנו מהרגע שמישהו מביט עלינו. לכן אני חושבת שחובה להשקיע במשקפי שמש איכותיים "מבית טוב". פעם מישהו אמר לי משפט מאוד נכון: "אני משקיע במשקפיים ובנעליים. כל השאר מסיילים". לא משנה אם לבשתן בגדי מעצבים והרכבתן הופעה מתוקתקת או השקעתן בתסרוקת ואיפור, אם יהיו עליכן נעליים משופשפות ודהויות או משקפיים עם מסגרת ישנה/מלוכלכת/עקומה וכו' - ההשקעה הזאת לא תהיה שווה כלום.

ומה הוא הסגנון של משקפי שמש שאתן הכי מתחברות אליו? כמה זוגות יש לכן? כל כמה זמן אתן קונות זוג חדש?
מה הכי חשוב לכן בבחירה של משקפיים חדשים?

21 תגובות

  1. פוסט נפלא!
    אני חושבת שאם משקפי השמש לא היו הופכים לאקססורי אופנתי, הרבה לא היו משתמשים בהם, מה שבאמת היה בעבר. גם היום אפשר לראות שיש כאלו שקונים משקפיים באיזה 50 ש"ח בשוק כי הן נראות אופנתיות, אבל מה עם העדשות והבריאות?... לא באמת מהותי...
    אני מאוד אוהבת משקפי שמש ויש לי אוסף מכובד ממותגים שאני אוהבת. תחביב יקר...
    כל הזמן מחליפה ומגוונת, מאוד שומרת עליהם שיראו טוב לאורך זמן ולא יתבלו. הכי אוהבת אוברסייזד.
    המשקפיים של Alain Mikli ששמת פה (אדום שחור) מייצגים נאמנה את המיוחדות של המותג יותר מהרבה מותגים אחרים.
    מסכימה עם כל מה שכתבת בסוף, אין ספק שמשקפי השמש משקפים את האופי שלנו וזה לא משהו שצריך לחסוך בו במידת הצורך.
    היה כיף לקרוא :)

    השבמחק
  2. פעם כמו דנרה היה לי אוסף של משקפי שמש יקרות שטיפחתי בנאמנות עד שלאט לאט הוא הצטמצם בגלל שזוג אחד איבדתי, אחד נגנב, שלישי טבע בים, אחד התרסק על הרצפה וכו'.
    עד שהגעתי למסקנה שעם משקפי שמש כנראה יש לי פחות מזל והיום אני לא משקיעה בהם מאות שקלים. אני קונה את המשקפיים שלי עכשיו במנגו שעליהם אני עוד סומכת שהמשקפיים שלהם איכותיים וכרגע יש לי רק שניים מסכנים באוסף.. אבל על הזוג השחור אני חורשת כל הזמן, אני מתה עליו!

    השבמחק
  3. יש לי שני זוגות ובשניהם אני נאמנה לדולצ'ה וגבאנה. זוג אחד נרכש לפני יותר משבע שנים ועדיין אני מסרבת להיפרד ממנו. הוא בסגנון של טייסים וזוג שני הוא אוברסייזד.
    לא אוהבת לגוון אלא מעדיפה משקפיים שיתאימו להכל.
    פוסט מעולה

    השבמחק
  4. איזה פוסט מעניין :) אהבתי מאוד מאוד . אני לא ידעתי שאני חובבת משקפי שמש עד שגיליתי שיש לי הרבה מהם. פעם הייתי משקיעה במשקפיים 2000 ש"ח בקירוב [למשקפיים ממותגות] אבל היום , אני לא רואה צורך להשקיע כי בין כה אני מרכיבה עדשות מגע והטעם שלי משתנה מדי שנה . היום יש לי באוסף 2 זוגות אובר סייזד ו-2 זוגות של משקפי טייסים וסבבה לי איתם לגמרי.

    השבמחק
  5. דוגמאות מגניבות (התמונות)
    הבעיה שאני עם משקפי שמש אני לא שומעת טוב.
    זאת לא בדיחה ושמעתי שזה קורה לעוד אנשים.
    ומה הפאק אצלי אני חייבת משקפי שמש עם עדשות מספר כי אם לא אני גם לא יישמע וגם לא ייראה :)

    השבמחק
  6. פוסט על משקפי שמש... אחח תענוג!
    החולשה הכי אבל הכי גדולה שלי...
    שהייתי צעירה וחסרת כל ידע כמו כולן התלהבתי מאלה שעולות זול, ואז ההורים שלי אמרו לי שאין סיכוי ושצריך משקפיים טובות שגם יגנו על העיניים.
    לי יש: 8 רייבן (2 ישנות של אבא)
    אוברסייז של ווג
    ועוד זוג של YSL
    ועוד כמה שאני לא זוכרת

    לגבי הים ומקומות שאני לא רוצה לקחת את היקרות:
    בזמנו קניתי בחנות סייל של ארוקה משקפיים ממש יפות שעלו לי משהו כמו 70 שקל ואיתן אני הולכת וגם שומרת על עייני וגם אם יקרה משהו -כפרות.

    השבמחק
  7. דנרה: מסכימה איתך לגמרי, הרבה פעמים מזניחים את התפקיד "הבריאותי" של משקפי השמש לטובת המראה האופנתי. אני לא מבינה את אלה שקונים משקפיים בשוק לדוגמא, ולא כי זה נראה צ'יפ וחיקוי של משקפי המעצבים, אלא כי העדשות על הפנים: מעוותות צבעים, עושות כאבי ראש ומה לא. לדעתי עדיף להשקיע בזוג 1 איכותי ויקר מאשר בהרבה זולים.
    תחביב יקר בהחלט. במיוחד שהדברים הממש מיוחדים עולים הכי יקר. אני גם אוהבת אוברסייזד.
    את מאמינה שלא החלפתי את המשקפיים שלי כבר כמעט שנתיים?? טוב נו, הסנדלר הולך יחף... :)
    Alain Mikli הוא האומן של המשקפיים! יש לי את הזוג הזה בחנות בשחור לבן. מחכה לאיזה cruela devil שתקנה אותו :)
    תודה על הפירגון!

    השבמחק
  8. ישראלה: איזה באסה זה לאבד משקפיים. אני פרנואידית על שלי, תמיד בודקת שהם איתי :).
    המשקפיים של מנגו מיובאים מאותה המדינה (רמז, זה במזרח) כמו שאר המשקפיים (מה שהרשתות מייבאות). אני מאמינה שמבחינת ההגנה אין בהם בעיה (קראתי גם לא מזמן איזה כתבה שעשו בדיקה של המסננים למשקפיים ה"לא יוקרתיים" ולכולם הייתה 100% חסימה). אל תגידי לי שאת לא מרגישה הבדל בעדשה בין הזוגות של מנגו לבין המשקפיים היקרים יותר שהיו לך.
    זוג משקפיים שחורים - חובה בכל אוסף!

    השבמחק
  9. מרינה: במשקפי שמש הרבה פעמים קשה לשנות הרגלים, במיוחד להיפרד ממשקפיים שאת ממש אוהבת ולעבור לזוג אחר. רק שימי לב שאם העדשות מתקלפות (זה נראה כמו נקודות קטנות על העדשה שלא ניתן לנקות) אז הציפוי UV כבר לא אפקטיבי.

    תודה!

    השבמחק
  10. הבולשת: תודה רבה :) כיף לשמוע!
    4 זוגות משקפיים - מכובד מאוד! לי יש 2 ואני משתמשת רק ב-1. נראה לי שאם בוחרים משקפיים בסגנון קלאסי אז זה פחות נמאס ותמיד אופנתי.

    השבמחק
  11. מיפז: את כבר יודעת שמי שלא רואה טוב גם לא שומע טוב ופחות מרוכז. הפתרון הוא משקפי שמש עם מספר. אני עדיין מחפשת לך תמונות של משקפי הטייסים שרציתץ לא שכחתי :)

    Peacha: איזה אוסף!
    ההורים שלך צדקו כמובן.
    רייבן הוא מותג מעולה, לא יקר והעדשות שלהם ברמה גבוהה. אני אישית פחות מתחברת אליהם כי אני כי יש אותם להרבה אנשים :).

    השבמחק
  12. פוסט מקסים! נהניתי מאוד...

    מאוד אוהבת משקפי שמש, אבל משתדלת לרכוש כשיש מבצעים, כי יש לי טעם יקר :).
    זה מהדברים שאני מעדיפה להשקיע בהם או לא לקנות בכלל.

    השבמחק
  13. לפני שאני מתחילה - אהבתי את התמונה המחודשת בצד ימין! :)

    יש לי קטע עם משקפי שמש. מצד אחד אני מחבבת אותן, ואוהבת משקפי שמש על אחרים
    מצד שני, אני מעוצבנת שבקיץ, כשצריך אותן הכי הרבה הן משאירות לי סימני בצידי האף :/

    אוי אני נשפכת מצחוק, אני כותבת וכותבת ואריק בוהה במסך איך שהכתב מופיע והסמן זז
    לא ידעתי שזה משהו שיכול להיות כזה מרתק! חחח

    בחזרה לענייננו.. עוד בעיה אצלי -אני נורא קמצנית ברכישת משקפיים.
    לא מסוג הדברים שבא לי להוציא עליהם הרבה כסף
    אולי גם בגלל שאני מגושמת, מפילה אותם, וגם בדר"כ התיק שלי כ"כ בול לדברים שלי
    שאין מקום למשקפי שמש.. בטח שלא עם הנרתיק שלהן..
    ולרוב הן פשוט באוטו..

    עוד עניין, עם איפורי העיניים המושקעים שלי נראה לי באסה לשים משקפי שמש :P

    אני אוהבת את האובר-סייזד לצערי עדיין לא מצאתי כאלה שנראות עלי טוב..
    אני חושבת שזה בגלל שיש לי פנים יחסית קטנות וזה פשוט אובר משתלט על הכל..

    טוב הוינטז' ממש אבל ממש לא בשבילי. לעומתן החתוליות נראה לי שזה תלוי בחתול ;)

    בעיני 500 ש"ח על משקפים זה "כמו משכנתא". הרבה יותר מידי.
    אני מוכנה לשלם נגיד עד 200-250 ש"ח (בדומה לנעליים)

    והכי מצחיק אותי הציטוט מהפיסקה אחרי שבדיוק מתייחסת לשני הפריטים האלה..
    בנוגע לנעליים - כיוון שאני הורסת נעלים סידרתית אני מעדיפה לשלם פחות ולהחליף מהר..
    כדי לא להגיע למצב שהנעל נראית לא טוב..
    ולגבי משקפי שמש, חצי מהזמן הן מעצבנות אותי ולא בא לי עליהן
    (בגלל האיפור, בגלל הסימנים על האף, בגלל שצריך באשכרה לסחוב אותן איתי בתיק)
    לכן לא נראה לי סביר לשלם הרבה כסף על משהו שכזה..

    השבמחק
  14. משקפי שמש - אחד האביזרים הכי מייפים והכי יקרים.

    מודה ולא אבוש קונה רק ממותגים, לא רק בגלל שהם יפים ואיכותיים אלא כי זה עושה לי כיף וגם הן גם נשמרות לשנים.
    PRADA, ,D&G, DIOR, ARMANI, YOHJIYAMAMOTO, KENNET COLE ו JUST CAVALLI. על שני האורונים אני חורשת כי הם אוברסייז (יחסית) כמה את צודקת שאפשר למצוא, אבל היה לי קשה. חלקם נקנו במבצעים וחלקם...נורא רציתי אז...

    אני מרגישה שמותר לי כי שנים הלכתי עם משקפי ראיה, אז זה פיצוי (יקר) LOL.

    לאחרונה היה מבצע ביום לייפסטייל בס.פארם על משפי שמש ב 50 ש"ח, קניתי אחד ו...הפלא ופלא, נוחות, יפות, עדשות מצויינות. מודה הופתעתי!

    אהבתי מאוד את "משקפי התחול" שטרנדיים עכשיו רק לא עלי.

    פוסט נהדר, איפה היית בתחילת הקיץ? איפה?

    השבמחק
  15. קורין: תודה רבה!
    לרוב לכולנו יש טעם יקר כי אין מה לעשות, הדברים היפים עולים בהתאם.
    לקנות במבצעים זאת גישה טובה לדעתי. והדבר החשוב ביותר הוא השירות שאת מקבלת אחרי שקנית (שזה כבר לא קשור למחיר).
    אני גם מעדיפה להשקיע פעם אחת בזוג שאני ממש אוהבת מאשר להתפשר.

    השבמחק
  16. מיטל: תודה :)! זאת אחת התמונות מפוסט "איפור היום" שאני מכינה ואחת שהייתה נראית לי ראויה להיות ה-avatar החדש שלי.

    הסימנים בצידי האף יכולים להיות מכמה סיבות: מסגרת כבדה מידי, מסגרת שלא יושבת נכון על האף או עור מאוד עדין ורגיש. זה קורה הרבה. גם אצלי זה ככה עם המשקפיים הענקיים שלי, אבל כל עוד זה לא מכאיב לי זה לא מפריע לי.

    לפחות אריק רק בוהה לך במסך, לשולץ יש בזמן האחרון הרגל ללכת או לשבת לי על המקלדת כשאני במחשב :)

    נתחיל מזה שכל אחד חייב משקפי שמש, במיוחד בארץ. זה בדיוק אותו דבר כמו שחייבים פה קרם הגנה לפנים ולגוף, רק שלשים משקפי שמש זה קצת יותר קל (ולא דביק :).
    לגבי איפורים מושקעים - אני מבינה אותך לגמרי, אבל אין מה לעשות, ההגנה יותר חשובה. אגב, מהסיבה הזאת אני כמעט ולא מרכיבה משקפי ראיה כשאני מחוץ לבית ותמיד מעדיפה להיות עם עדשות מגע.
    בקשר ל"טיפול" במשקפי שמש: זה עניין של הרגל. סה"כ צריך להתרגל לשים את המשקפיים בקופסא שלהם כשהם לא על הפנים שלך ושהקופסא תמיד תהיה איתך. בערך כמו שאת מסתובבת עם פלאפון 90% מהזמן.
    אוברסייזד זה הסגנון האהוב עלי גם. הפנים שלך לא קטנות ובעיני יש הרבה דגמים שיכולים להתאים לך.
    ההשקעה הכספית זה עניין אישי של כל אחד וגם בסכומים שציינת לדעתי תוכלי למצוא משקפיים טובים.
    אני מסכימה שאם הנעליים נהרסות לך מהר אולי אין טעם להשקיע בהן הון, בקשר למשקפיים - צריך לתת להם צ'אנס, לפחות בשביל הבריאות של העיניים שלך :)

    השבמחק
  17. אפרת: משקפי שמש ממותגים הם בהחלט אקססורי לא זול, אבל גם לא הכי יקר (אם ניקח לדוגמא תיקים או נעליים של אותם המותגים).
    זה כיף כשיש לך אוסף ואפשר לגוון מידי פעם!
    עשית ניתוח לייזר?
    יש גם משקפיים זולים באיכות טובה. לי הם לא עושים את זה (כמו שכתבת בהתחלה).
    למסגרות "החתוליות" צריך אופי מסויים. אני אישית לא הייתי יוצאת ככה מהבית :)
    תודה! הפוסט הזה התבשל לאט עד שהגעתי לתוצאה שאני אוהבת. חוץ מזה הנושא הזה רלוונטי בארץ כל השנה

    השבמחק
  18. ראשית הלכתי לקניתי לי משקפי שמש הורסות, אח"כ הלכתי לניתוח לייזר וברגע חזרתי הביתה, הוצאתי את העדשות מהמסגרת (חבל, יקרה...) ודרכתי עליהן!!! תחושה עילאית. (אח"כ הצטערתי כי יכולתי לתרום אותן) זה היה לפני 10 שנים, אחד הרגעים המכוננים בחיי, יש לפני ואחרי.

    צודקת, אבל במיוחד באביב ולקראת הקיץ יש חשק/צורך להתחדש למרות שאין ספרק שבארצנו צריך להרכיב משקפי שמש בכל עונות השנה

    השבמחק
  19. ראויה גם ראויה!!!

    זה קרה לי תמיד ואני חושבת שהיו לי סימנים גם לפני שהתאפרתי. קשה לי כבר להחליט.. בכל מקרה זה מרגיז! :(

    במסכים הכבדים של פעם זה לא היה נורא חתול על המסך, עם המסכים של היום אני יכולה להבין למה את מודאגת..

    לאחרונה חזרתי לתיק גדול יותר, אולי זאת הזדמנות לקחת איתי משקפיים גם כשאני יוצאת מהאוטו (למרות שלרוב זה פשוט לא הכרחי, כי אני במבנים כשאני לא באוטו בדיוק מהסיבה שאני לא חובבת שמש!) מצד שני - חורף, השמש מכוסה.. חחח

    הייתי שמחה לראות מה *את* היית מתאימה לי במשקפי ענק :)

    אני מוכנה לתת למשקפים צ'אנס כמו גם לנעליים, אבל לא במחיר גבוה :)
    אני לרוב רוכשת מותג בית ולא מותג יוקרה וזה כבר עולה הרבה הרבה פחות. אני חושבת שהנוכחיים שלי מאירוקה וגם נרכשו באילת (+המע"מ).

    השבמחק
  20. אני מתנצלת אבל משקפי הג'ון לנון האלה לא מחמיאים לאף בחורה. אולי לבחורים זה מגניב אבל אם את לא רוצה להיראות כמו ג'ניס ג'ופלין, אין לך למה להרכיב כאלו משקפיים. אז אל תהיו קופיקו אחרי בנאדם. באמת תבחרו את המסגרת שמתאימה לכן.

    השבמחק
  21. מסגרות הoversized פשוט מהממות - אני חושבת שזה בהחלט הטרנד הכי 'וואו' בתחום של משקפי שמש לנשים

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.