SLIDER

הבשמים של נרסיסו רודריגז

 "No one but Narciso has ever made a simple line look more stunning" 
זה מה שאמרה אנה וינטור, העורכת של הווג האמריקאי, על נרסיסו רודריגז, אחד ממעצבי האופנה הבולטים בשני העשורים האחרונים. 


הבן הבכור להורים ממוצא קובני, הוא גדל בניו ג'רסי (ארה"ב) וכשנזכר בתקופת הילדות, מספר שבילה לילות שלמים וצפה בסרטים בשחור לבן בכיכובן של השחקניות האגדיות של אותם הזמנים: אודרי הפבורן, קתרין הפבורן, מרלן דיטריך, גטרה גרבו, שהפכו למוזות ואיקונות הסטייל שלו.
בהתחלה, הרצון של רודריגז לעסוק בתחום האופנה נתקל בהתנגדות של המשפחה, שחלמו שילמד רפואה או משפטים, אבל עבורו התשובה "לא" לא הייתה אופציה.
הוא סיים בהצלחה את הלימודים בבית ספר לעיצוב Parsons School of Design בניו יורק ואז גם השיג את עבודת החלומות שלו בבית האופנה של Anne Klein, תחת ניהולה דל דונה קארן. אחרי שדונה יצאה לדרך עצמאית עם המותג Donna Karan, רודריגז עבר לבית האופנה Calvin Klein ועיצב את קולקציית הנשים. עליית מדרגה משמעותית בקריירה של המעצב הייתה הצטרפות לבית האופנה הפריזאי Cerruti, שם עיצב את ליין הנשים ובכך עזר למותג לחזור לגדולתו.
במקביל לעבודה בצ'ירוטי, הוא עבד כפרילנסר ועיצב שמלות כלה. ההכרה והפרסום הגדול הגיעו לרודריגז אחרי שעיצב את שמלת הכלה של חברתו Caroline Bessette שנישאה לג'ון קנדי ג'וניור.
השם של רודריגז עלה לכותרות אחרי פרסום תמונות החתונה והצעות העבודה כמו גם האפשרות של הקמת מותג משלו לא איחרו להגיע. באחד הרעיונות הוא הודה: "לא הייתי מוכן לזה, למרות ההזהרות של קרולין, זה היה יותר מידי". בהמשך הוא נאלץ לעזוב את עבודתו בצ'רוטי וכבר ב-1997 הציג את קולקציית הנשים הראשונה שלו לאביב 1998 במילנו.
גזרה מחמיאה, בעיצוב מודרני ונקי, עם קווים פשוטים, קולקציות שלא מנסות לאתגר אישה או להרשים מידי או להיות חופשני מידי וכמובן צבעי ההיכר (שחור, לבן וניוד). במילה אחת אפשר להגיד ש"נשי" זהו שם התואר שמאחד את ליין העיצובי של נרסיסו ומהווה עבורו השראה: "נשיות זהו שילוב של אופי חזק, בטחון עצמי וחכמה יחד עם יופי, חינניות, אינטואיציה חזקה ופגיעות"
מתוך תצוגת האופנה אביב-קיץ 2015
 אחרי שב-2001 חזר לארה"ב ופתח סטודיו בניו יורק, זכה בתואר "מעצב השנה" ב-2002-2003, זכה ב"Fashio Icon Award" ב-2007, הלביש את הכוכבות ההוליוודיות והגדיר מחדש את אופנת הנשים, אפשר להגיד שרודריגז הוא אחד ממעצבי האופנה המשפיעים והנחשבים של ימינו.
בניגוד להרבה מותגי אופנה גדולים, קו הבישום של נרסיסו עומד בפני עצמו והוא אחד הייחודיים שיש, מאוד אחיד מבחינת הסגנון, החל מעיצוב הבקבוקים ועד הניחוחות עצמם. לכל הניחוחות יש מכנה משותף, המאסק שכל כך אהוב על המעצב. זהו אחד המרכיבים הוותיקים והנפוצים בתעשיית הבישום, אבל בגרסת הנרסיסו הוא מעודן וחושני, לא דומיננטי מידי ובמגע עם העור משתלב עם הניחוח הטבעי של הגוף וגורם לבושם להרגיש ייחודי ומעט שונה על כל אחד.
הבשמים של רודריגז מיועדים לאישה בוגרת וסקסית, מפתה ומושכת, הם בעלי נוכחות ומשאירים שובל  שמסובב ראשים. הניחוחות נוטים להרגיש שונה על כל אחת לכן חייבים לבחון אותם לאורך זמן לפני הרכישה ובשום אופן לא לשפוט מלהריח אותם רק בבקבוק.

הבושם הראשון בסדרה, "For Her" בגרסת או דה טואלט, יצא ב-2003 ומהר מאוד הפך ל-best seller וגם זכה בשני פרסי Fifi Awards.
מדובר בבושם שמעט שונה בעיני מכל אלו שבאו אחריו. דווקא הגרסה הראשונה של For Her בבקבוק השחור היא הכי מרעננת ולמרות שבמהלך השנים יצאו מספר גרסאות שונות לניחוח הזה, בעיני אין כמו המקור שכבר מזמן הפך לקלאסיקה. מדובר בניחוח "חד" ובעל נוכחות, מעט מריר וקר בהתחלה הודות לתווים העליונים של ברגמוט ופרחי התפוז ווטיבר, שעם הזמן נפתח עם תווים חמימים יותר של אמבר, מאסק ופטצ'ולי.
מדובר בבושם יחודי,ובניחוח שמשדר נשיות, כוח וסקסיות/
נעליים: United Nude
גרסת ה-EDP של For Her יצאה שנתיים לאחר מכן בבקבוק ורוד ניוד, כאשר הניחוח עצמו והתווים שונים והוא לא זהה לגרסה הראשונה. מעבר לכך שהמאסק נשאר הלייטמוטיב, כמו בכל הבשמים של נרסיסו, הניחוח כאן הוא פרחוני ומעט יותר מתקתק, הודות לתווים העליונים של ורד ואפרסק.

התוספת האחרונה לסדרת For Her היא L'absolu שהגיעה למדפים בחודשים האחרונים
מעבר לשם ועיצוב הבקבוק ששומרים על העיצוב הקבוע והמוכר של בשמי נרסיסו, מדובר בניחוח שונה כמעט לגמרי מאלו שבאו לפניו.
הגרסה הסגולה היא דומיננטית יותר וכבדה יותר וגם בעלת אופי יותר בוגר, מתאימה יותר לתקופה הקרה או לערב.
מיד לאחר ההנחה הוא מאוד גס ו"צעקני", הייתי אומרת אפילו מוגזם, כאילו מרגישים את כל המרכיבים והתווים של הבושם בבת אחת. אגב, זה גם מה שקורה שמריחים אותו ישירות מהבקבוק, כי רוב הסיכויים שתדלגו עליו. אחרי כרבע שעה הוא משתלב עם ניחוח הגוף ומתמתן, הופך ל"חמים" ועוטף, מאוד נשי וסקסי.
התווים העליונים הם טוברוזה ויסמין (מורגשים רק בהתחלה), לב הבושם הוא מאסק והתווי הבסיס הם אלו שבסופו של דבר מגדירים את אופי הבושם הזה הם סנדלווד, פטצ'ולי ואמבר.

מאז שהכרתי את בשמי המותג עברו כמה שנים טובות עד שרכשתי אחד, כך שבמקרה שלי לא מדובר באהבה "מהתו הראשון". בתור אחת שבמשך תקופה ארוכה אהבה בשמים יחסית עדינים ולא דומיננטיים במיוחד, בהתחלה היה לי קצת קשה להתחבר לניחוחות מורכבים למדי ובעל נוכחות, כמו אלו של נרסיסו. מה שהכי מושך אותי במקרה שלהם זהו החותם האישי שהבושם מקבל כשמשתלב עם הניחוח של הגוף ולמרות שמדובר בבשמים שיחסית קל לזהות, בסופו של דבר על כל אחת הם מתקבלים מעט שונה. מה שבטוח הוא שמבחינתי מדובר באהבה חדשה ובשמים אהובים במיוחד שאמשיך לרכוש גם בעתיד.

האם גם אתן נמנות בין המעריצות של בשמים המותג? ספרו בתגובות!

תגובה 1

  1. הבושם האהוב עליי ולא סתם :) כל הבשמים שלו פשוט מושלמים! מעניין להריח את החדש

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.