SLIDER

China - חלק 3

זהו הפוסט האחרון על סין המדהימה!
הטיול שלנו המשיך צפונה מבייג'ינג לעיר Dalian. יש לעיר הזאת היסטוריה מאוד עשירה עם שורשים רוסיים, כי בסוף מאה 19  היא תוכננה ונבנתה ע"י אדריכלים רוסים והייתה תחת שליטתה של רוסיה וב-1950 עברה לשליטתה של סין. לכן, היא לא נראית כמו עיר סינית טיפוסית ויותר כמו תערובת של  2 סגנונות שונים לגמרי.
וככה נראה החלק המודרני יותר של העיר:
 עוד מקום יפיפה הוא כיכר Xinghai שנמצא על החוף של הים הצהוב.
זה מקום מהמם ובאים לטייל בכיכר הזאת הרבה מאוד אנשים, גם תיירים וגם מקומיים. וכמובן שזה מקום נהדר לצילומים. היו הרבה זוגות שמתחתנים ובאו להצטלם שם והקטע המעניין הוא זה שממש אופנתי שם שהחתן והכלה וגם האורחים יסעו בקבוצה של מכוניות יוקרה זהות גם בסוג וגם בצבע. נסענו במונית וכל פעם ספרנו כמה מרצדס 600 שחורות או אודי אדומות עקפו אותנו :). ובאופן כללי, יום הצילומים של החתן והכלה הסיניים לא נערך ביום חתונתם, אלא נמשך כחודש ימים (כמובן שזה תלוי עד כמה הם עשירים) שבמהלכם הם מצטלמים בכל מיני תלבושות במקומות היפים של העיר.

כמו שכבר כתבתי, המטבח הסיני הוא מאוד יחודי ומעניין אבל באותה מידה גם בעייתי למישהו שרגיל לאוכל אירופאי. רוב הזמן אכלנו במסעדות בקניונים, שבדומה למה שיש לנו בארץ זה גם היה fast food רק בסגנון אסיאתי. הבעיה היא שלמרות המבחר הגדול כביכול של המנות, הכל הסתכם בנודלס עם בשר/חביתה/ירקות וכיסונים/dim sum. לכן, כדי לגוון הלכנו למסעדות, שהסוג הפופולרי הוא "סמובר"  (על הדרך גם מצאתי כתבה מעניינת על האוכל סיני של YNET)
סמובר - נחשב לאוכל בריא.
באמצע של כל שולחן במסעדה יש מבער גז שעליו סמים את הסמובר עם ציר מרק ואז פשוט בוחרים מהתפריט את המרכיבים שרוצים לבשל, מוציאים מהמרק כשזה מוכן ואוכלים בתוספת של רטבים. בסוף הארוחה שותים את המרק. זה הופך את הארוחה לסוג של טקס מיוחד ולא סתם ארוחה שגרתית. בהתחלה גם היה מוזר לאכול עם המקלות אבל בסוף מתרגלים.
קיימות גם מסעדות של fast food שגם הן בנויות על אותו העיקרון של סמובר:
רק במקום הסיר המסורתי - שמים סיר רגיל על פלטה חשמלית שנמצאת מולך על הבר ואפשר לבשל כל דבר שרוצים. בדרך כלל המנות כללו מנה עיקרית (כיסונים, בייקון, שרימפס וכו') ותוספות (עלי סלט, פטריות, טופו).

ביקרנו גם במקדש בודיסטי שכמו שאר המבינים ההיסטוריים נראה כמו מתחם של קבוצת בניינים. חוץ מהפסלים השונים של בודהה היו שם גם מעונות של הנזירים הבודיסטיים.


פסל של בודהה-אשה מזהב:
בהמשך, נסענו לעוד מקום היסטורי שקשור להיסטוריה של רוסיה: פורט ארטור. הוא נמצא כ-40 דקות נסיעה מדאליין והיום זה בעצם מוזיאון  ואלו השרידים של המבצר הרוסי שהיה בעל חשיבות אסטרטגית גדולה מאוד והיו בו קרבות מאוד קשים בזמן מלחמת רוסיה-יפן. בקרבת המקום נמצא גם בית קברות של החיילים והאזרחים הרוסים שנפלו במלחמה, ביניהם גם קברים של יהודים. הקברים של יפנים הושמדו בתום המלחמה בגלל האכזריות של היפנים במהלך המלחמה (בין היתר, הם עשו ניסויים על בני אדם בסין).
כדי לקרוא עוד קצת על ההיסטוריה של המקום - תגדילו את התמונה
השרידים של המבצר
ולדברים קצת יותר שמחים...
ביקרנו ב-oceanarium של דאליין ואהבתי במיוחד את החלק של החיות מהקוטב הצפוני:
והכי אהבתי את מופע הדולפינים:
בהמשך ביקרנו גם בגן החיות של דאליין שנחשב לאחד הטובים בסין. כמעט ואין שם חיות שנמצאות בכלובים, הן מטיילות חופשי במתחמים מרווחים שמופרדים ביניהם עם גדר רשת.  בנוסף, מומלץ ורצוי להאכיל את החיות באוכל המיועד להן שמוכרים בדוכנים שנמצאים בכל מקום במתחם. האלפקה החביבה הזאת לא רצתה לעזוב אותנו עד שלא הבאנו לה את כל הגזר שקנינו:
האריה היה נורא מרוצה כשאכל עוף טרי שזרקו לו:
הכי מצאו חן בעיניי הנמרים. הייתה שם להקה די גדולה שרוב הזמן הם רבצו בשמש עד שקלטו שהולכים לזרוק להם עוף.
וככה מאכילים את הגורים
הכוכבת הראשונה של גן החיות היא קוף שימפנזה שהתנהגה כמו כוכבת קולנוע משנות החמישים ועשתה פוזות מצחיקות כשביקשה שיזרקו לה את האוכל שלה:
סיימנו את הביקור במופע של פילים:
העיר האחרונה שבה ביקרנו היא Harbin, שבינה לבין העיר שבה גדלתי מפרידה שעת טיסה. העיר נוסדה ב-1898 ע"י רוסים שגרו שם עד שנות השלושים, לכן יש השפעה ניכרת על הארכיטקטורה של העיר, שאף למכונה "הסנקט פטרסבורג של המזרח".
כנסיית סופיה הקדושה במרכז חרבין
 בין היתר הייתה בחרבין גם קהילה יהודית ויצא לנו לבקר בבית הכנסת הישן.

היו לי שבועיים מדהימים ומלאי חוויות, חבל שהם עברו כל כך מהר. נשאר לי טעם של עוד והרגשה שלא ראיתי אפילו אלפית של המקומות המעניינים שם.
חזרנו הביתה (לרוסיה) לעוד 3 ימים של בילויים משפחתיים ופגישות עם החברים והחברות שגרים שם.
בפוסט הבא - חוזרים לשגרה!
ואם בא לכן לשתף, ספרו לאיזה מקום בעולם הייתן רוצות לטייל ולמה!
XOXO

6 תגובות

  1. כיף כיף כיף. מאוד אוהבת אוכל אסייתי (כנראה בגלל שעבדתי בתחום מספר שנים)
    הכי הייתי רוצה לבקר בצפון אירופה-כמה שיותר קר, ככה אני מרוצה יותר

    השבמחק
  2. אנונימי3.6.2011, 2:43

    iefrat
    לחלק המודרני, יותר קל לי להתחבר. אני מאוד עירונית. אין ספק שהייתי מרזה בטיול לסין, והייתי לוקחת איתי הרבה חטיפי גרנולה ופירות יבשים.

    הנמרים מאוד מרשימים חיה אצילית ואכזרית - היינו עם הילדים בקרקס והיה שם גור נמר חתלתולי קטן שהצטלמנו איתו תמורת מספר שקלים. התמונה אצלנו עד היום...

    בקופים נתקלתי בג'יבלטר כשנסענו לספרד/ הם קפצו לנו על הראש וגם נשכו מישהי שעיצבנה אותם, והיא תבעה את חברת הנסיעות LOL

    השבמחק
  3. גור הנמרים כזה מתוק! :)
    כל הטיול הזה נראה כ"כ חווייתי וכיפי. סימנתי לי את סין כיעד שאני רוצה לבקר בו ")

    השבמחק
  4. התמונות פשוט מדהימות בכל הפוסטים שהעלית על סין!
    בנוגע לאוכל - מצד אחד נראה טוב וממש עושה חשק. מצד שני בטח הייתי ממררת לכולם את החיים בשביל להבין על בטוח מה אני אוכלת...
    תמונה נהדרת של האריה - הוא רק נראה מאוד רזה?...
    הקופה ממש מדליקה! איך תפסת את הרגע בצילום.
    לגמרי רואים השפעה רוסית על המבנים. טוב שיש סינים מסביב להזכיר לך איפה את...

    השבמחק
  5. העיר נראית מהממת! באמת נראית מערבית לגמרי!

    חודש צילומים לחתונה! dear god!!! נשמע נורא נורא מעייף!!! בטוח שהם רוצים עוד להתחתן אחכ? חחחח

    איזה קטע עם המרק הזה! אבל בכל זאת נשמע מעניין. ובכלל חוויתי.

    פינגווינים!!! כיף כיף כיף!!! איזה חמודים היצורים האלה!
    כמובן שגם הדולפינים חמודים, אבל פינגווינים זה לגמרי פינגווינים! :)
    נראה אותך מסרבת לאלפקה! יריקה תחטפי! חחחח
    הנמרים פשוט מעלפים!! איזו חיה מרשימה! לא זוכרת מתי ראיתי אחד כזה בלייב, אולי לפני שנתיים משהו כזה, עושה לך סדר מחדש בראש כשחושבים שדני ענק זאת חיה גדולה!
    השימפנזיה ממש מותק! נראה שהיא הבינה איך לקבל את מה שהיא רוצה! אוכל! :)
    גם פילים זאת חיה מדליקה. פעם חיבבתי מאוד פילים ואפילו אספת כל מיני דמויות פיל למיניהן

    אם החופש עבר לך מהר זה כבר אומר שהוא היה שווה את זה! :)

    גם חזרה לשגרה זה טוב! :)
    אצלי יש כ"כ הרבה קשקושים מסביב שקשה לי לחשוב על חופש!
    אבל אין ספק שמרכז אירופה היא הבחירה שלי.

    השבמחק
  6. מרינה: אני ממש רוצה לטוס לאירופה גם! אם מתישהו יתאפשר לי אז ב-New Year.

    אפרת: גם אני יותר מתחברת לחלק המודרני ללא ספק, לכן הכי נהניתי בבייג'ינג.
    גן החיות הייתה חוויה ענקית! במיוחד שהחיות כל כך קרובות ויש גם אינטראקציה איתן. היינו שם כמעט כל היום.

    אירנה: לא תתאכזבי זה בטוח!

    דנרה: תודה!
    גם אם תרצי למרר לכולם את החיים בנוגע לאוכל, אף אחד שם ממלא לא מבין אנגלית אז מקסימום יחייכו לך :). במקרה הכי קיצוני נאלצתי לעשות פנטומימה של עוף (כן, הבכתי את עצמי אבל לפחות לא נשארתי רעבה :)
    בנוגע לצילומים: היינו עם 3 מצלמות, אני עם הטרנטה שלי ואבא ויוני עם סוני מקצועיות. את התמונות של החיות הם צילמו כי הזום איפשר ואני הייתי אחראית על צילומי וידאו. השתדלתי לבחור את התמונות המייצגות ביותר לפוסטים שתהיה חוויה גם כאן.

    מיטל: לי אין כוח אפילו לחשוב על החתונה ועל צילומים בכלל אין מה לדבר. שם הם ממש משקיעים בהנצחה של כל הדברים האלה. היינו בחנות של מסגרות לתמונות ואלבומים והיו דוגמאות של פוסטרים ענקיים ואלבומי חתונה בסגנון של "היפה והחיה" בגודל ענק. בשתי מילים: קיטש ופוזות.
    לא ציפיתי שהביקור בגן חיות יהיה כל כך מהנה. השימפנזה הייתה ממש שחקנית עם כל הגינונים. הפילים היו מדליקים גם והקהל האכיל אותם בגזר תוך כדי.
    אני שונאת שגרה... אבל אין מנוס.
    אירופה זה גם יעד הבא שלי. במיוחד קורצת לי איטליה.

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.